Betaling gedeeltelijk ontvangen klant

Jordy C
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Betaling gedeeltelijk ontvangen klant

#1 , 30 mei 2023 21:09

Beste,

Wij zijn in bijberoep actief met het verhuur van feestmateriaal-springkastelen.

We hadden 14 dagen geleden een klant met een enorm grote bestelling voor +-1200euro btw incl. ( verhuur voor heel het weekend zaterdag+zondag)

Kort geschetst : de klant hun elektriciteit was niet voldoende zwaar waardoor de elektriciteit telkens uitviel ( we gebruiken professionelen verleng kabels) maar we moesten vanuit de slaapkamer / living / keuken kabels naar de tuin toe trekken (overbrugging van meer dan 70m kabel), tijdens opbouw viel de elektriciteit uit, waardoor we een collega hebben achtergelaten om verder op te bouwen, en wij verder konden naar de andere klanten van de dag doordat dit enorm veel tijd vroeg). We hadden op voorhand via email al vermeld dat de motoren enorm veel vermogen vraagt zeker doordat we zoveel motoren nodig hadden voor deze items, waardoor we al op voorhad vermeld hadden om minstens 3 apparte zekering circuits te gebruiken. ( de klant was niet voldoende technisch om te weten welke circuits er waren in het huis ( hier voor is een goede buurman moeten langskomen)

Toen we terug arriveerde, had de collega alles inorde gekregen en stond ook alles opgeblazen (springkastelen) we hebben toen alles verankerd en zijn dan vertrokken na dat we de klant alle info hadden gegeven.

Een paar uur later belde de klant dat de elektriciteit opnieuw uitviel, we waren toen al bij een andere klant aan het afbreken waardoor we meer als een uur verwijderd waren van de klant, we hebben dit telefonisch verteld en de klant zei geen probleem zolang morgen (zondag) maar alles inorde staat.
We zijn toen later de avond nog meer verleng kabels gaan bijleggen zodat er nog meer gescheiden zekeringcircuits konden gebruikt worden in het huis.

We hadden toen ook nogmaals vermeld tegen de klant dat de springkastelen veel stroom vragen ( per motor 1,1kw 5 stuks) en 2 van 1,5kw) dat dit enorm belastend is voor de elektriciteit van het huis zeker met de groter overbrugging van de verleng kabels. we hebben zoveel mogelijk elektriciteit kabels gelegd en telkens toen we er waren stond ook alles recht).

Uiteindelijk heeft zondag alles gewerkt zonder problemen, tijdens afbouw zondagavond geen probleem betrekking tot problemen van de dag voordien klant was ons enorm dankbaar dat we toch zoveel mogelijk elektriciteit kabels hebben gebruikt en probleem oplossend dachten.

Echter bepaalt de klant nu zelf via email dat hij het factuur maar deels betaalt, de klant wenst maar te betalen voor 1 dag aangezien de eerste dag niet tot weinig gewerkt heeft. Ondanks de klant nooit iets vermeld heeft betwisting / ongenoegen heeft gesproken tijdens de op of afbouw.
We spreken hier over een bedrag van +-340 euro btw incl dat ze niet betalen hierdoor.

Welke stappen kan ik hiervoor onder nemen? we zijn een kleine firma in bijberoep en hebben hier helaas geen ervaring mee..

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen !

Alvast bedankt
Vriendelijke groeten

LeenW
Berichten: 13355

#2 , 30 mei 2023 21:11

Als er geen compromis gevonden kan worden, is het aan u om de klant te dagvaarden.

Drone
Berichten: 3079
Locatie: st-niklaas

#3 , 30 mei 2023 22:59

eerst aangetekend in gebreke stellen

melden dat het uw verantwoordelijkheid niet is als men niet voldoende stroom voorziet hetzij via stroom thuis of externe stroomgroep (generator) dat men als dan niet via u huurt (als dat mogelijk is) en dat u tot op heden geen enkele betwisting ontvangen heeft over de geleverde diensten.

Reclame

lukasi
Berichten: 1302

#4 , 31 mei 2023 07:22

bedenking
zet vanaf nu in je algemene voorwaarden voor verhuur dat de klant verantwoordelijk is dat U stroom kunt afnemen zonder dat de boel springt.

PS
als je bij opbouw al moeilijkheden had met de stroom en al zoveel circuits moest belasten met nog eens extra verlengkabels dan had u beter korte metten gemaakt met dit probleem en een stroomgroep aangeboden.

Terug naar “Andere”