Kort samengevat komt het probleem hierop neer:
- bij de aankoop van een parketvloer wordt samen met de verkoper bepaald in welke richting de parket geplaatst moet worden; er wordt een plannetje opgesteld dat mee naar de offertedienst van de firma wordt gestuurd
- via e-mail ontvangen we een offerte mét nogmaals een plannetje met aanduiding van de juiste legrichting van de parket.
- de offerte wordt ter goedkeuring ondertekend, het plannetje met de aanduiding van de legrichting niet.
- bij het plaatsen van de parketvloer wordt de parket in de verkeerde richting geplaatst.
- wat blijkt nu: in de offerte is er ook een regeltje opgenomen over de legrichting van de parket; dat regeltje staat evenwel haaks op de afspraken met de verkoper (die dat ook bevestigt) én op het met de offerte doorgestuurde plannetje.
De baas van de firma houdt het been stijf ("enkel de offerte werd ondertekend") en wil niet toegeven dat zijn offertedienst een fout heeft gemaakt.
Ik heb het bewuste regeltje in de offerte over het hoofd gezien, akkoord, maar voel me toch wel behoorlijk onrecht aangedaan.
Heb ik, juridisch gezien, een poot om op te staan?