maar wat heeft de ontvanger verkeerd gedaan om uw woede te verdienen? Hij is er uiteindelijk de dupe van.
Ik heb helelmaal niets tegen de eigenlijke ontvanger, ken die persoon zelfs niet. Maar ik denk dat zelfs een postbode in uniform zijn/haar werk zou staken, indien daartegen geen loon zou staan. Zoals ik reeds aangaf, occasioneel wil ik wel een directe buur zijn/haar post wel in de brievenbus gooien. Maar als ik bijna maandelijks meerdere brieven zelf moet beginnen sorteren en verdelen naar de huizen en straten in mijn omgeving... waar zijn we dan mee bezig!? De BE staat die aandeelhouder is en bpost hebben meer mankracht en zijn rijker dan ikzelf, waarom zou ik verdomme voor hun onkunde moeten opdraaien?
Eigenlijk ben ik niet zozeer boos op de postbode zelf. Zoals iemand het aangeeft, wie weet tegen welke voorwaarden en in welke omstandigheden ze moeten werken. In het geval van mijn postbode, en bij deze ga ik vanuit de veronderstelling dat de stommerik het niet met opzet meermaals verkeerdelijk bij mij aflevert, kan die jongen of dat meiske er misschien niet aan doen dat ie zo stom is!
Ik ben eigenlijk meer kwaar op bpost zelf. Je moet verdomme een halve dag uittrekken om een klacht te kunnen indienen, als je al een deftige verwijzing en begeleiding kan vinden naar een klachtenpagina. En bellen is helemaal een hopeloze onderneming... weet zeker dat je daar ABSOLUUT NIET binnen geraakt! Eerst moet je driekwartier stomme menu's doorlopen en uiteindelijk vragen ze je toch online contact op te nemen via hun "verborgen" of onnodig omslachtige klachtenpagina's. Alles om de klant te ontmoedigen hen te contacteren voor eender wat, vooral als men ontevreden is. En spijtig genoeg is niet enkel bpost die zulke crapuleuze praktijken hanteert.
Als ik naar mijn bank bel, duurt het een half uur vooraleer een machine je vertelt om op een minder druk moment terug te proberen en wordt er ingehaakt, eender welk moment van de dag of welke dag van de week je ook belt hetzelfde. Heb kennissen die bij banken werken en van hun weet ik dat die helpdesks voor een groot stuk door zwakke lichten worden bemand die schaamteloos laten rinkelen tot ze uit verveling eens een oproep willen beantwoorden.
Zelf ik heb ik het meermaals moeten vaststellen: sta aan te schuiven aan onthaal ziekenhuis, telefoon rinkelt als een zot en de boerinnen achter het onthaal nemen niet op tot hun weekendverhalen zijn verteld. En als ze opnemen zijn ze boertig tot en met tegen de beller, die misschien voor iets ernstigs belt. Ik dat niemand voor de fun een ziekenhuis opbelt.
Wat een KUTmaatschappij toch, maar ik wijk af. Ga vandaag folder terug in de rode bus stoppen, vergezeld met briefje in grote letter juiste huisnummer. Benieuwd of het weer bij mij terechkomt.