Lidmaatschap Duitse vereniging

Bchev
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Lidmaatschap Duitse vereniging

#1 , 27 apr 2020 13:15

Ik ben lid sinds 2015 van een Duitse vereniging (hobby - ivm honden).
Bij het aanvragen van mijn lidmaatschap, een papier dat moest ingevuld worden en doorgemaild worden, staat hetvolgende "door het invullen van onderstaande vermeldingen en handtekening, wordt het lidmaatschap aangevraagd en de geldige tarievenlijst is bekend bij ondergetekende". Ik krijg de rekening en betaal ieder jaar mijn lidgeld.
Een paar weken geleden krijg ik de rekening voor 2020 en laat aan de vereniging weten dat ik geen lid meer wens te zijn. Zij antwoordden me echter dat ik mijn lidgeld voor 2020 nog dien te betalen omdat ik niet voor eind oktober 2019 opgezegd heb. Dit staat zo in hun algemene voorwaarden.
De algemene voorwaarden heb ik echter nooit ontvangen. Zijn ook niet raadpleegbaar op hun website.
Mijn inziens ga ik dus steeds een contract van bepaalde duur aan bij et betalen van lidgeld (rekening 2019 = lid tot 31/12/2019), ik ben niet op de hoogte van die stilzwijgende verlenging. Of zie ik het verkeerd?
Ik heb getekend dat ik de tarievenlijst ken (die wel raadpleegbaar is op hun website) maar niet dat ik de akkoord ga met de algemene voorwaarden.
Kan ik gewoon weigeren te betalen? Of is de wetgeving in Duitsland anders?
De vereniging staat helaas niet echt open voor een gesprek.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 apr 2020 17:03

Gezien in Duitsland, dus Duitse wetgeving

Sirkii

#3 , 28 apr 2020 12:24

Heb ooit iets soortgelijks aan de hand gehad met een Nederlandse vereniging: k,Verlengde m n lidmaatschap niet doch ze bleven het tijdschrift opsturen. Na een drietal jaar kwade telefoontjes gekregen om achterstallig lidgeld te betalen ... Duidelijk gezegd dat ik niet betaal en het gesprek op een volwassen manier afgerond omdat de kans dat ze voor een dergelijk bedragje internationaal gaan procederen minimaal is. Heb ze idd nooit meer gehoord. Mijn advies is dus op ze straal te negeren maar wees niet boos op mij mocht het anders uitdraaien (wat me sterk zou verwonderen)

Reclame

Terug naar “Andere”