lening en auto

nataglen
Topic Starter

lening en auto

#1 , 26 jan 2019 06:42

beste
ik ben gehuwd en ik en mijn man hadden besloten om nieuwe auto te kopen dus zo gezegt zo gedaan ik ben auto lening op mijn naam aangegaan 180000 euro
dan hebben we een auto besteld mijn man heeft alle papieren op zijn naam gezet hij wou niet dat op mijn naam sta nu wordt auto op 15 februari geleverd maar na dat alles in orde was lening en auto besteld is mijn man vertrokken wat kan ik doen want lening sta op mijn naam en nu maak ik mij zorgen dat ik die lening moet betalen terwijl hij aan de haal gaat met wagen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jan 2019 08:44

Als u de wagen heeft betaald is dit u wagen.

Het inschrijvingsbewijs en de verzekering is GEEN bewijs van eigendom, enkel de factuur en het betalingsbewijs, is een bewijs van eigendom !
PS
Heb je geen 0 teveel gezet want 180.000€ voor een wagen dit is toch niet min !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur

#3 , 26 jan 2019 08:48

Misschien een domme vraag, maar die lening is dus toegestaan. Is ze ook al effectief gebruikt?

Zoniet kan u misschien nog de schade beperken door de gelden niet te laten opnemen?

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#4 , 26 jan 2019 12:44

Onder welk stelsel bent u gehuwd ?

Als de auto enkel besteld is, en nog niet geleverd, is er nog een weg terug.

bosprocureur

#5 , 26 jan 2019 12:54

Inderdaad, beter desnoods nu wat schadevergoeding betalen door niet-levering, dan nadien met een nutteloze en/of onbetaalde financiering te blijven zitten.

father b

#6 , 26 jan 2019 13:14

Een wagen van € 180.000 ja watte.
Man gaat met wagen lopen, maar die wordt geleverd op 15.02.2019, dus wagen is niet geleverd.
Garagist verwittigen en bank om lening niet te betalen aan de garagist.
Bij de bank kan het enkel dossierkosten worden. Bij de garagist een annulatievergoeding.
Papieren op naam van de man ? Verzekering annuleren en makelaar inschrijving laten vernietigen.
Is nog niets in werking gesteld, wagen is nog niet in het verkeer.

Terug naar “Andere”