Slotfactuur advocaat wordt verrekend met RVP's ontvangen op de derdenrekening, er wordt geen enkel detail verstrekt tot staving van slotfactuur.
Ik heb nooit toestemming gegeven om op dergelijke manier af te handelen! Er werd ook een gedeelte "onderling" geregeld en dit om opnieuw niet aangekondigde verhoging uurlonen te vermijden hetgeen bij vorige slotfactuur (ander geschil) al voorviel.
Deze weigering wordt schriftelijk -mail- bezorgd (dat er geen tijd meer besteed wordt aan de eindstaat wegens tijdsgebrek, zich niet dient te verantwoorden... enz), via eerste verzoek zou deze worden bezorgd maar nu volgt schriftelijk totale weigering.
Het gaat over een betwisting van 1.000-1500€ , er wordt verwezen naar het bekomen resultaat (gewonnen) en de gerecupereerde RVP's
(RVP's dienen uiteindelijk toch om mijn advocatenkosten -gedeeltelijk- te vergoeden maar blijkbaar wenst die advocaat daar ook een stuk van zonder zich te willen verantwoorden via de eindstaat). Ik heb vergelijking via vorige eindstaat die ik wel ontving
Schatting nu max 10 uurlonen (alles : conclusies+typen, pleiten, consult), 25 mails/brieven/telefoons, 1 verplaatsing naar RB voor totaal ongeveer 3.000€
Wat is de beste procedure om dit verder te betwisten, het standpunt advo blijkt definitief en ik werd al enkele maanden aan het lijntje gehouden?
-via stafhouder Balie
-via Ligeca klacht indienen (ombudsdienst consumentengeschillen advocatuur)
Andere raadgevingen? Ik ben enorm ontgoocheld in deze houding advocaat
(zaken gaven op voorhand aan dat ex nooit gelijk kon krijgen maar sleepten toch jarenlang aan, deze zijn nu voorbij en nu volgt dit! Een schande)