Opleidingskosten vergoedeing van door ziekte gestaakte oplei

Willem2
Topic Starter

Opleidingskosten vergoedeing van door ziekte gestaakte oplei

#1 , 06 feb 2009 15:37

Ik heb een korte en wellicht eenvoudige vraag aan de juristen met kennis van zaken.
Ik heb pas geleden een opleiding gedaan van 1 week die ik in het midden van de week heb moeten staken doordat mijn echtgenote en 2 kinderen behoorlijk ziek waren. Ik had geen keuze anders dan mijn echtgenote te helpen aangezien wij geen direct familie in de buurt hebben.
Het opleidingsinstituut heeft aangegeven dat ik de kosten van de opleiding (zo'n slordige 3500 euro) kwijt ben. Geen certificatie, geen restitutie, basta. Mocht ik de opleiding over willen doen dan moet ik de gehele som nog eens betalen. Men baseert zich op het feit dat men onkosten heeft moeten maken voor een vervangende leerling (het betreft een vliegopleiding in een simulator).

Mag men dit doen, of kan ik een proportioneel deel terugeisen, dus het gedeelte van de training welke ik niet ontvangen heb?

Dank u!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 feb 2009 15:39

Wat staat er in de overeenkomst die u heeft gesloten?

Willem2
Topic Starter

#3 , 26 feb 2009 20:42

Hallo,
Er staat niets hierover in. Dus niets expliciet over dat bij uitval de gedane kosten voor de leerling zijn.
Willem

Reclame

Terug naar “Andere”