garantie duur

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

garantie duur

#1 , 18 feb 2016 16:32

ik heb een moederbord voor een pc gekocht
blijkt dit moederbord voortdurend problemen op te leveren
ik stuur dit moederbord terug, de verkoper onderzoekt het moederbord
het ontvangen en voor ze een onderzoek doen duurt ruim een week
het onderzoeken zelf daar doen ze ook twee weken over
men ontdekt inderdaad fouten en laten mij weten dat ze naar de producent opsturen
we zijn nu drie weken verder en nog steeds geen nieuws
dus ze hebben dit moederbord nu ruim 5 weken,
hoelang mag een verkoper de klant laten wachten op een herstelling van zijn product?
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 13355

#2 , 18 feb 2016 18:25

Zo lang het nodig is te herstellen.

mjers
Berichten: 1788

#3 , 19 feb 2016 07:57

De wet spreekt van een redelijke termijn, voor kleine zaken zoals een moederbord is 12 weken het kantelpunt...
Voordeel voor u is dan weer dat de garantietermijn verlengd moeten worden met de tijd die zij nodig hebben om het opnieuw te herstellen.

Reclame

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#4 , 22 feb 2016 09:08

zo lang het nodig is te herstellen!? = dat kan dan jaren zijn/ lol
redelijke termijn 12 weken? dat noem ik geen redelijke termijn = de klant is steeds de pineut
sterke garantievoorwaarden zijn er niet, daar is de politiek niet mee bezig
alleen als ze even in de media komen dan spreken ze harde woorden
maar het blijven woorden in de wind
als dat een voordeel is dat een nieuwe garantietermijn ingaat bij ontvangst is een magere troost
moet maar uw materiaal nodig hebben, mag nieuw materiaal kopen
wat ik ook gedaan heb, heb 3 moederborden gekocht en geen die werkt, en van de bekendste merken!
en tijdens het testen door dat een moederbord slecht werkte
heb ik een fout gemaakt en zelf een werkend moederbord naar de vaantjes gemaakt
garantie in onze wetgeving is een zeer mager beestje
en begin maar eens te procederen,
mag dan 5 of 10 jaar wachten met de burgelijke rechtbanken
en nog enkele duizenden euro's neertellen, voor een moederbord
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 22 feb 2016 11:29

Een moederbord herstellen? 30 jaar geleden zou dit misschien mogelijk geweest zijn.
Ofwel werkt het ofwel werkt het niet, slecht werken is 100% door de verkeerde onderdelen samenstelling, bios versie of drivers.
Welk moederbord is dit.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”