dispuut bij garage

arten
Topic Starter

dispuut bij garage

#1 , 27 okt 2015 16:17

Ik heb een bedrijfswagen die binnen moest voor een aantal herstellingen.
De week hiervoor is mijn dochter erin geslaagd een munstuk in het contact te steken (zo eentje waar de hele sleutel in past).
Voor dit contact zit een klepje en de munt zat vast achter het klepje waardoor ik hem dus zelf niet kon verwijderen.

Toen ik hem binnen deed voor reparatie heb ik gevraagd of ze hier ook naar konden kijken, wat ze gingen doen.
ik heb op dat moment nergens voor moeten tekenen.

's avonds ben ik de auto gaan afhalen en omdat ik gigantisch gehaast was door een file van 2u en mijn kinderen moest ophalen heb ik niet erg goed opgelet. het munststuk verwijderen kostte bijna 270 euro omdat ze blijkbaar het hele dashboard moesten verwijderen hiervoor..

ze hebben mij toen ook gezegd op twee plaatsen te tekenen, omdat ze het 's ochtends vergeten waren te vragen.
door mijn haast heb ik toen op beide plaatsen getekend.

nu blijkt achteraf dat de kosten hiervoor niet door het bedrijf gedragen zullen worden en de garage zegt dat ik getekend heb dat deze
herstelling uitgevoerd mocht worden en dat ze daarom niemand gebeld hebben voor toestemming.

het sterkste van al is nu nog, dat het klepje wat dus in de weg zat ontbreekt... ergens zou het dus wel heeeel straf zijn dat ze het volledig dashboard gedemonteerd hebben om een muntstuk achter dat klepje uit te kunnen halen en dan net vergeten zijn dat klepje terug te plaatsen ...

kan ik nu nog iets doen, of heb ik gewoon pech dat ik zo dom geweest ben op beide plaatsen te tekenen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 okt 2015 16:46

Normaal dat het bedrijf die schade niet betaald, die niets met uw job te maken heeft. Hoe heb je de wagen kunnen starten om naar de garage te rijden als er een muntstuk in het contact stak.?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 okt 2015 17:29

U kan ook stellen dat ze dat klepje er terug moeten opzetten ... dat ze dan het dashboard terug moeten demonteren en monteren zijn uw zaken niet.
Het klepje zat er op bij het binnen leveren dus moet het er nu ook terug opgezet worden.

Reclame

arten
Topic Starter

#4 , 28 okt 2015 18:10

De sleutel kon er nog in om de auto te starten maar bleef niet steken.

Het gaat mij niet zo zeer om het klepje (het ontbreken ervan doet me alleen vermoeden dat ze gewoon het klepje verwijderd hebben en niet het hele dashboard verwijderd hebben)

Het gaat er mij om dat ze een dure herstelling hebben laten doorvoeren zonder mijn of het bedrijfs toestemming... En mij er daarna voor hebben laten tekenen...

Ok, ik moet opletten wat ik teken maar toch, ik heb niet op voorhand getekend. Hadden ze mij gebeld voor toestemming had ik geweigerd en eerst zelf een oplossing proberen te vinden...

roharro

#5 , 28 okt 2015 18:24

Beter opletten in het vervolg.
Niet zomaar alles blindelings tekenen, ook niet achteraf.
Ook stelt zich de vraag of u wel het recht zou gehad hebben om zelf het dashbord van de bedrijfswagen te demonteren.....???
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

arten
Topic Starter

#6 , 28 okt 2015 19:33

Ik zou het niet zelf gedemonteerd hebben uiteraard maar gekeken naar een andere oplossing of prijs gevraagd hebben bij een andere garagist...

Maar ik heb dus geen been om op te staan als ik het goed begrijp?

Het feit blijft dat zij mij of het bedrijf hadden moeten bellen voor ze dit deden want ik heb hen hiervoor op voorhand geen toestemming gegeven

roharro

#7 , 28 okt 2015 19:40

Maar wel achteraf voor akkoord getekend...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Andere”