graag had ik advies gevraagd
Ik heb in dec. 2007 een occasie gekocht (bj.2005) bij een Brusselse autohandelaar,die via internet zijn auto's te koop zette,
ik ben van de Kempen,
nu zijn er problemen met de airbag( storingen ) en nadat ik contact opnam met een plaatselijke handelaar , deelde deze mij ook mee dat deze wagen deels is opgespoten wegens een ongeval vooraan,en dat daardoor de airbag waarschijnlijk niet meer werkt of een storing geeft, en dat hij zodoende minder waarde heeft, de verkoper had ons daar niets van gezecht, ook het aantal kilometers die op hun website werden vermeld waren ook niet correct ipv 99.500km , waren zijn afgelegde km 110.000 km- maar dat terzijde,want dat had ik reeds vastgesteld bij de aankoop.
toen we de wagen gingen kopen kon de verkoper ( vreemde nationaliteit) een beetje nederlands spreken ( ik kan geen frans ) nu ik telefonisch contact opnam om het probleem uit te leggen ( Kempen - Brussel) dat de airbag een storing geeft, wat mogelijks verband kan houden met het ongeval dat deze wagen heeft gehad, kunnen ze geheel geen nederlands meer spreken !!
ik had uiteraard beter rekening kunnen houden met het feit dat ik geen auto in het Brusselse had moeten kopen,
ik vroeg me af hoe ik dit kan oplossen, het liefst ga ik naar een plaatselijke auto verdeler om het te laten nazien , maar kan ik die kosten verhalen, en hoe zit het met het ongeval dat die wagen heeft gehad, het is mogelijk dat ik die vraag niet heb gesteld of hij wel of niet een ongeval heeft gehad toen ik hem aankocht.
ik heb een uitgebreide rechtsbijstand bij mijn verzekering.
Mvg
Patricia