BESTELBON

pepperoni
Topic Starter

BESTELBON

#1 , 14 nov 2014 21:07

Beste wie is eigenaar van gekochte goederen : diegene op wiens naam de bestelbon staat of diegene die de betaling heeft uitgevoerd.

een bestelbon opgemaakt op naam van mijn ex-vriendin ( geen samenlevingskontrakt ) maar de betaling van de goederen is gebeurd via mijn rekening ( dus door mij uitgevoerd ) ondertussen heeft zij de goederen doorverkocht

mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 nov 2014 21:13

In principe is een koop gesloten bij overdracht van de goederen en betaling van deze goederen. Dat levert ook het bewijs van eigendom op.
Langs de andere kant bezit geldt evenzo als bewijs van eigendom.

Zijn de goederen meegenomen uit ge gemeenschappelijke woning.... anders dan bij gehuwden is diefstal tussen samenwonenden perfect mogelijk -- ook al weten veelpolitieambtenaren dat blijkbaar niet;

pepperoni
Topic Starter

#3 , 14 nov 2014 21:42

beste, het betreft aankoop meubelen en levering eerst op adres van ex vriendin daarna door gemaild naar de verkoper dat meubelen diende geleverd te worden op mijn adres daar wij gingen samenwonen. datum en uur waren gepland voor levering . nadien is de levering afgezegd door ex en ergens anders afgeleverd.
is dit bedriegelijke fraude van hare kant daar ik de aankoop kan bewijzen doch niet de bestelbon.

Reclame

LeenW

#4 , 15 nov 2014 13:09

Is er een factuur opgemaakt?

pepperoni
Topic Starter

#5 , 15 nov 2014 15:15

e is geen faktuur opgemaakt, enkel op de bon vermeld dat reeds betaald is via bancontact

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 nov 2014 10:51

Ik kan niet héél goed volgen. Is dit de situatie die u beschrijft?

1. Uw ex-vriendin bestelt meubelen om te laten leveren op haar adres.
2. Ondertussen hebt u een relatie, beslissen jullie om de meubelen te laten leveren op jouw adres, en betaal jij het bedrag van de bestelbon.
3. Nog voor de levering heeft plaatsgevonden, verkoopt uw ex de meubelen aan een derde partij.
4. De meubelen worden op het adres van de derde partij geleverd.

De eerste vraag die ik hierbij heb: waar is de factuur? Normaal gezien betaal je bij bestelling een voorschot, en betaal je na levering van de meubelen de factuur (min voorschot). Jij hebt de meubelen dus volledig op voorhand betaald, nog voor je de factuur ontvangen hebt? In dat geval zou je achteraf toch ook nog een factuur moeten ontvangen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#7 , 09 dec 2014 14:30

Op wie zijn naam de bestelbon staat is eigenaar van die goederen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”