Momenteel volg ik een professionele opleiding fotografie met de bedoeling om dit over een tweetal jaar in bijberoep te gaan uitoefenen.
Ik heb momenteen nog geen diploma bedrijfsbeheer en kan geen eigen zaak starten.
Nu krijg ik via via een unieke kans om als vrijwillig fotograaf mee te werken aan een project voor een cultuurcentrum.
Indien de resultaten goed zijn, dan krijg ik in de toekomst betaalde opdrachten aangeboden.
Ik heb dit jaar absoluut geen tijd om de opleiding bedrijfsbeheer te volgen en mijn zaak reeds te starten.
Ik zou dus enkel de rechten op de gemaakte foto's verkopen aan het cultuurcentrum. Hoe gaat dit in zijn werk om als particulier de rechten op foto's te verkopen?
Hoeveel kan ik per foto vragen (de foto's worden gebruikt voor hun publicaties e.d.) en hoe stel ik een correcte overeenkomst op?
Ik weet dat dit via websites en dergelijke mogelijk is (Shutterstock e.d.), maar het gaat hier dus om een verkoop aan 1 opdrachtgever en zonder tussenkomst van een stock website. Ik heb geen interesse om via dit laatste medium mijn foto's te verkopen.
Indien jullie mij niet kunnen helpen, tot welke organisatie kan ik mij dan richten met mijn vragen?