voorschot

tania
Topic Starter

voorschot

#1 , 13 dec 2007 20:41

hallo,
ik heb een nestje hondjes waarvoor ik 350 euro vraag, ik heb eeb bod gekregen van 250 euro,heb die mensen uitgenodigd om te komen kijken, ze beslissen om een hondje te kopen en geven een voorschot van 100 euro,enkele dagen later willen ze afzien van de verkoop,moet ik het voorschot teruggeven?
groetjes tania

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 15 dec 2007 11:42

“870...Het (voorschot) kan betekenen:a) dat partijen zich het recht voorbehouden,het contract eenzijdig op te zeggen,-mits verlies van het voorschot...b) dat het contract gesloten is.-Een bewijsfunctie derhalve...c) dat de koper contant een deel van de prijs betaalt...toch blijft het contract onherroepelijk...“(DEKKERS,R.,Handboek Burgerlijk Recht,II,Gent Standaard 1971,p.498).

Indien de koper zich beroept op de eenzijdige opzegbaarheid van de koop dan geldt a) hierboven.U moet dan het voorschot niet teruggeven.

tania
Topic Starter

#3 , 16 dec 2007 08:49

bedankt voor uw reactie,maar om problemen te vermijden,geef ik het voorschot terug.ze heeft al een 4tal keren van gedacht veranderd en ik mag er niet aan denken dat daar een van mijn schatjes heengaat,als het nieuw eraf is of ze ziet een ander hondje,wordt die snel ingeruild!!
groetjes tania

Reclame

Terug naar “Andere”