Vorig jaar verlieten wij ons huurappartement, bij het weggaan bellen we naar onze energieleverancier, en we geven de meterstanden door.
Ik schrijf de naam op van de persoon met wie ik gesproken heb.
Ze verzekeren mij dat de slotfactuur zal volgen. Paar weken later ontvangen we die inderdaad, ik merk op dat de meterstanden niet die zijn die wij hebben doorgegeven. Het is minder, dus ik denk : ik doe profijt, alhoewel niet veel, en betaal de opleg.
Een jaar gaat voorbij, we openen een nieuw contract voor onze woning, zonder problemen.
Deze week : een slotfactuur in de bus van ons appartement van vorig jaar, een jaar en een maand na datum. Alweer bij te betalen.
Dus ik bel en vraag om uitleg. Hun uitleg was dat zij de factuur hebben geannuleerd omdat het meteropnamebedrijf vermoedt dat ons verbruik niet correct was.
Nu moet je weten, we hebben elk jaar meer verbruikt en dus ook betaald, vorig jaar dus ook.
Zij hebben er zelf een meterstand op geplakt en die op de slotfactuur gezet. Met als gevolg dat we weer moeten bijbetalen. Het bedrag dat we vorig jaar hebben betaald hebben ze zelfs niet vermeld op de slotfactuur, enkel de tussentijdse betalingen.
Kunnen zij dat zomaar doen? Ik heb hen de meterstanden doorgegeven zoals ze waren bij ons vertrek, we krijgen nu een nieuwe slotfactuur met de correcte meterstanden, maar stel nu dat ik dat geweigerd had?