Factuur Webhosting

inter1
Topic Starter

Factuur Webhosting

#1 , 17 jul 2011 11:54

Hallo iedereen,

Ik heb een paar dagen geleden een factuur ontvangen van mijn ex werkgever waarop staat dat ik 125 euro moet betalen voor webhosting + een domeinnaam.
Dit heb ik nooit aangevraagd (Er staat dus ook niets op papier) het is wel zo dat ik vorig jaar hem heb gevraagd voor de webhosting voor een periode van 1 jaar en hem dit cash heb betaald.
Het bedrag was toen iets meer dan 40€, maar dankzij ruzie ben ik gestopt daar en probeert hij me op zo'n manieren terug te pakken.
Alsook heb ik hem maanden geleden laten weten dat ik geen interesse heb in een verlenging van de hosting.

Mag hij mij zomaar facturen sturen zonder dat er iets van op papier staat? Wat kan ik nu het beste doen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#2 , 17 jul 2011 21:38

Dit heb ik nooit aangevraagd (Er staat dus ook niets op papier) het is wel zo dat ik vorig jaar hem heb gevraagd voor de webhosting voor een periode van 1 jaar en hem dit cash heb betaald.
Het bedrag was toen iets meer dan 40€, maar dankzij ruzie ben ik gestopt daar en probeert hij me op zo'n manieren terug te pakken.
Alsook heb ik hem maanden geleden laten weten dat ik geen interesse heb in een verlenging van de hosting.
U hebt dit nooit aangevraagd, maar u hebt het hem vorig jaar wel gevraagd? U bedoelt wellicht dat u de verlening niet hebt aangevraagd? Als u hebt laten weten dat u geen interesse hebt in verlenging, dan denk ik dat u daarmee impliciet toegeeft dat er in de eerste plaats wel iets bestond dat voorwerp van verlening kan zijn. Ik zou daar zeer erg mee oppassen, want dat zou een impliciete bekentenis kunnen inhouden. Hoe dan ook, voor de wet zal het woord tegen woord zijn dus bent u denk ik het beste af met uzelf in te dekken met een aangetekend schrijven.

inter1
Topic Starter

#3 , 17 jul 2011 22:48

Ik bedoel idd. dat ik de verlenging niet heb aangevraagd. Het is allemaal ook gebaseerd op iets dat nergens op papier staat, de 'opzegging' is ook mondeling gebeurd. De volledige hosting staat alsook op zijn naam.
Ik zal in ieder geval al een aangetekend schrijven doen, bedankt voor de hulp :)

Reclame

Terug naar “Andere”