Stilzwijgende verlenging

Matiava
Topic Starter

Stilzwijgende verlenging

#1 , 16 nov 2010 18:36

Enige tijd geleden sloot ik met Mobistar een abonnement af van 24 maanden. Hierin inbegrepen (in de contractsvoorwaarden) zat een promo van 1000 gratis SMSjes.

Als gebruikelijk zat hierin een beding van stilzwijgende verlenging indien deze niet op tijd werd opgezegd. Ik zegde mijn contract niet op en de overeenkomst loopt nu dus door voor onbepaalde duur, tot ik mijn opzeg geef. Dan moet ik nog een opzegtermijn van één maand doorlopen.

Aangezien er er sprake is van stilzwijgende verlenging aanzie ik dit als een voortzetting van het vorige contract, inclusief de 1000 SMSjes. Mobistar verlengde mijn contract echter aan de nieuwe voorwaarden zoals die nu gelden bij een abonnement van mijn type (MY10), waar de SMSjes enkel gelden in het weekend en na 5 uur. Omdat ik dit niet door had heeft met dit al een bom geld gekost aangezien ze 15 cent per SMS rekenen.

Mijn vraag is nu welke argumenten pro en contra jullie zien in deze twee redeneringen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 16 nov 2010 18:46

Bij het aangaan van het contract voor bepaalde duur (24 maanden) hebt u bovenop de normale voorwaarden een promotie toegekend gekregen die eveneens 24 maanden geldig was. Aan het einde van die promotie zijn uiteraard terug de normale voorwaarden van het abonnement van toepassing.
Het abonnement loopt dus gewoon door, de promotie is afgelopen.

Reclame

Terug naar “Andere”