Na de relatiebreuk met mijn ex.partner werd besloten onze ruwbouw woning te verkopen teneinde onze lening (die we met 2 aangegaan waren)te kunnen aflossen. Ondertussen moesten er natuurlijk aflossingen beaald worden, waarvoor de bank steeds alleen bij mij kwam aankloppen. Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen en heb alle aflossingen in mijn eentje voldaan. Toen de woning eindelijk verkocht was en de notaris de afrekening maakte, moest er nog een bedrag van €500 opgelegd worden. Ook deze betaling nam ik -noodgedwongen- voor mijn rekening. Iets meer dan een half jaar na de verkoop en dus ook na de nota van afrekening, kreeg ik een brief van de Nationale bank met de vermelding dat ik voor een achterstal van €1000 door de bank geseind was.
Hierover enkele vragen:
1. Is het echt wettelijk dat slechts 1 der partijen door een bank belast wordt met alle betalingen?
2. Kan er nog een vordering komen na zo'n afrekening van de notaris?
3. Ik probeer via een raadsman de helft va al de door mij 'voorgechoten' bedragen te recuperen. Deze procedure is al meer dan 2 jaar aan de gang, zondere enige vorm van vooruitgang. Is dit normaal?
Bedankt voor het antwoord