#15 , 21 mei 2015 14:16
Allé, snel wat creative writing tijdens de lunch (maar uw ontwerp was goed genoeg):
Geachte,
Naar aanleiding van uw brief 18 mei laatstleden:
Ik ondergetekende, 'naam vader', heb geen enkele overeenkomst met uzelf en heb nooit een bestelling geplaatst bij de firma Y, uw lastgever in deze.
Indien deze het tegendeel beweert dient deze me te contacteren met een bewijs van deze vermeende bestelling.
Voorts verzoek ik u me niet langer te verontrusten, ingeval u me nog poogt te contacteren zal bij de politie klacht worden neergelegd wegens belaging en bij de FOD Economie wegens niet naleving van de incassowetgeving.
Hoogachtend,
Vrij aan te passen natuurlijk, aangetekend met ontvangstbewijs opzenden. En voor de rest niet meer reageren (en klacht indienen indien ze blijven aandringen). Als Y met een zogezegde bestelling aankomt (zullen ze niet doen, ze weten goed genoeg tot waar ze kunnen gaan voordat het gevaarlijk wordt), dan betwisten en gezwind naar de politie met klacht valsheid in geschrifte en poging tot oplichting.
Een kortere methode die u niets kost indien u zeker weet dat u niets besteld heeft: niet reageren totdat (zéér onwaarschijnlijk) ze u dagvaarden, dan discussiëren voor de rechtbank.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.