Hallo , hopelijk kan iemand mij hier verder helpen.
Na enkele harde jaren met schulden deurwaarders ect , zijn we er zelf uit kunnen kruipen , alles afbetaald en al 2 jaar geen deurwaarders gezien . We zijn een groot gezin en hebben beide vast werk .
Het enige wat ons nog in de weg staat is een oude schuld van mij , persoonlijke lening van 3000 euro aangegaan in 2006 .
Die hebben we nooit aangepakt omdat ik nooit geen enkele aanmaning heb gekregen , enkel bericht over zwarte lijst notering in 2006.
Nu zijn we zo ver gekomen dat we graag een huis willen kopen en kunnen een sociale lening krijgen. Maar hiervoor moeten we een lening aangaan voor de notariskosten die we niet hebben. Natuurlijk krijgen we deze niet omwille van de notering op de Zwarte lijst.We willen graag deze schuld aflossen , maar aangezien ze op de bank ons hebben aangeraden geen slapende honden wakker te maken uit schrik voor intresten die we extra zouden moeten betalen...
Ik ben al gaan informeren bij een juriste op het OCMW maar die wist zich ook geen raad.
Ik wil graag weten of schulden kunnen verjaren , en of we ons nog aan extra kosten kunnen verwachten indien we toch contact opnemen. Alvast bedankt !