Op de valreep nog een herroeping van de csr

Fien007
Topic Starter

Op de valreep nog een herroeping van de csr

#1 , 15 jul 2013 10:45

Hallo,

Ik zit met wat kopzorgen en ik hoop dat iemand wat info kan geven.
Sinds 2007 zat ik met mijn toenmalige vriend in een collectieve schuldenregeling.
Alles is al die jaren goed gegaan en begin april 2013 zou deze afgelopen zijn.
In maart kreeg ik een verslag opgestuurd dat alle gekende bedragen afbetaald waren en dat er nog een brief naar de schuldeisers zou worden gestuurd met de vraag of alle bedragen voldaan waren.
1 schuldeiser reageerde hierop, bij hen stond er nog een schuld open voor de autoverzekering van mijn toenmalige vriend.
In het verslag stond ook dat er geen reserve op de rekening stond doordat er sinds 09/2012 geen inkomen van mij meer werd gestort.
Om heel kort dat verhaal te schetsen: 1,5 jaar geleden ben ik na een herseninfarct (tijdelijk) moeten stoppen met werken, na enige beterschap heb ik een opleiding gevolgd die leidt naar aangepast werk.
Mijn inkomen voor die laatste maanden van 2012 en begin 2013 had, door verwikkelingen met mijn gezondheid, ziekteuitkering moeten zijn. Ik heb rongebeld met vdab, vakbond, rva om te weten te komen wat er fout was gegaan en dat bleek zowat vanalles te zijn, van aanwezigheidslijsten die niet overeenkwamen met de dagen op mijn blauwe kaart, tot het ontbreken van het document ivm de onderbreking van opleiding door langdurige ziekte, tot uiteindelijk 'Z'-jes die wel of niet in het weekend hadden moeten doorlopen,... Vooral het document met aanwezige dagen heeft maanden geduurd doordat er steeds nog aanwezige dagen opstonden terwijl mijn afwezigheidsattest over 1 doorlopende periode ging.
Nu zou het allemaal in orde moeten zijn, echter heb ik de betalingsdatum van de mutualiteit gemist (15de van de maand), dus is het nu wachten tot begin augustus.

De ene schuld waar het nog over gaat bedraagt 1500euro. De bemiddelaar had mij tot 15/07 gegeven om de achterstallige uitkeringen op de rubriekrekening te laten storten. Indien deze er 15/07 niet opstonden ging hij over tot de herroeping van de csr.

Ik zit nu al maanden met kopzorgen, eerst die uitkeringen die niet in orde kwamen en nu dit.
Alles heeft ook heel lang geduurd, ik ben zelf niet mobiel genoeg om steeds van instantie naar instantie te gaan, dus er is heel veel via de post en telefoon gegaan, veel miscommunicatie.
Dat het 7 maand geduurd heeft eer ik wist dat er iets fout was met mijn uitkering heeft ook niet geholpen had ik in oktober geweten dat de uitkering van september niet gestort was dan had ik veel korter op de bal kunnen spelen.

Mijn toenmalige vriend is absoluut niet blij dat de collectieve op deze manier moet afgesloten worden, en zelf heb ik geen flauw idee wat er nu gaat gebeuren en waar ik mij aan kan verwachten.
Er moet in totaal nog 1500euro (achterstallige autoverzekering), en 1000euro laatste loon bemiddelaar+afsluiting dossier betaald worden.
Komen er nu terug kosten bij de 1500euro van de autoverzekering?
Wanneer de achterstallige uitkeringen gestort worden zal er na betaling van achterstallige huur, medische kosten, achterstallig leefgeld en die 2500euro niet veel overschieten. Stort ik van het overschot de helft door aan mijn toenmalige vriend (aangezien het inkomen betreft van tijdens de csr)? Hangen hier nog verdere consequenties aan vast?

Ik hoop dat iemand mij wat info kan geven.
Groetjes, Fien

Edit: typfoutjes

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding