#4 , 21 dec 2012 11:39
Niets... We zijn gelukkig in mijn geval nog niet zo ver.
Ik heb een WCO aangevraagd (iets zoals een collectieve) en probeer het op die manier op te lossen.
Ik had de vraag in een algemeen kader gesteld. Net zoals jij hang ik nogal af van mijn wagen: ik heb geen alternatief om op mijn werk te geraken. Wat me in een moeilijke positie zou plaatsen.
Er ziijn wel een aantal verschillen met jouw geval: de wagen is niet aangekocht op mijn naam, maar op die van mijn echtgenote. We zijn getrouwd met scheiding van Goederen, waardoor hij in principe buiten schot zou blijven. Tenzij ze voor mijn echtgenote komen natuurlijk.
Desondanks: eerder dit jaar zat ik in een gelijkaardige positie, en heb ik pas kunnen ingrijpen nadat ze alles al waren komen opschrijven. Op het document waarin de inbeslag genomen goederen werden opgelijst, stond ook mijn wagen. Ze baseren zich hiervoor blijkbaar op de inschrijvingen bij de DIV, en aangezien de auto onder mijn naam daar ingeschreven staat...
Klinkt wel raar natuurlijk; aangekocht op naam van mijn echtgenote, en ingeschreven bij de DIV onder mijn naam... Dit was gedaan op aanraden van mijn toenmalige boekhouder, die dat toen had aangeraden, om dan onkosten zoals onderhoud, diesel, e.d. te kunnen aftrekken.
Nu lijkt het mij in mijn achterste te komen bijten. Ook lijkt het mij allemaal grijs. Ik kreeg indertijd langs alle kanten tegenstrijdige berichten te horen, zelfs hier. Om die reden ben ik nu systematisch allerlei vragen aan het stellen, om me zo een beeld te kunnen vormen.
Ik hoop je toch geholpen te hebben en wens je veel geluk, welke beslissing je ook neemt. In tegenstelling tot andere forumleden ga ik je vraag zeker niet moreel beoordelen, en bezorg ik je gewoon de gevraagde info.
Zo wordt het voor jou een berekend risico, en kan je zelf oordelen of het sop je de kolen waard is.
Het verbaasd me wel dat ze nu nog je auto komen ophalen. Ik heb gisteren van mijn advocaat gehoord dat alles nu even zou stil liggen op dat vlak, wegens de kerstperiode. Ik zou hoogstens vandaag nog een deurwaarder over de vloer kunnen krijgen, en die komt dan hoogstens een "betalingsbevel" afgeven...