bijna erdoor.na 10j schulden

eleonora
Topic Starter

bijna erdoor.na 10j schulden

#1 , 02 mei 2011 13:51

mijn man heeft sinds 10je geleden een lening aangegaan met zijn tante,deze heft niet betaald,mijn man na 2jaar papieren gekregen en betaald.nu vandaag bijna 10j later betalen we (mijn man en ik)nu nog aan die lening,terwijl die tante niks betaald.maar we hebben een overeenkomst gesloten met de kredietmaatschappij.wij moeten tegen 15/05/2011.....euro betalen,dan zijn we van onze schuldn af.nu wat mijn vraag is,doordat we nu een overeenkomst hebben(zwart op wit)(papier)kan ik dan lenen?
wij staan op een huis,wij willen vooruit,in augustus zijn we er sowieso af door dat hiet 10j is,maar als ik nu bel nar mijn
bank om te zeggen dat ik een overeenkomst heb geregeld enz,zal dit dan al mogelijk zijn???
wij zijn gelukkig

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
evgoeth

#2 , 04 mei 2011 12:31

Als jullie elke maand netjes op tijd betaald hebben dan zou het op zich geen probleem moeten zijn.
Maar aangezien je vertelt dat jouw man alles heeft betaald en de tante niets, ga ik er van uit dat er eerst problemen zijn geweest.
Als de tante een tijd niets betaald heeft dan zal de bank bij jouw man komen kloppen zijn.

Ongeacht de regeling die je hebt getroffen met de bank, na afloop van de betaling van je schulden blijf je nog een tijd geregistreerd bij de Nationale Bank als slechte betaler. Ik denk dat dat een jaar is.
Je kan de NB altijd contacteren om hen te laten bevestigen of dit idd zo is. Banken kunnen hier ook een uittreksel van vragen.

Maar lenen daar moet je niet op hopen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”