CSR en belastingen uit nederland

JurgenCindy
Topic Starter

CSR en belastingen uit nederland

#1 , 03 dec 2010 12:33

Hallo,

Wij zitten in CSR. Nu hebben we recht op een belastingsteruggave uit Nederland (zijn er werkzaam) van de laatste 5jaar.
Het bedrag word wel enkel op een nederlandse rekening gestort, is niet mogelijk op belgische.
Moeten wij dit bedrag dan overmaken op de rekening van de bemiddelaar?
Indien niet, komt onze bemiddelaar hier achter dat we geld achterhouden?
Ons leefloon is wel erg laag ingesteld en dan hebben we iets achter de hand voor moeilijke tijden.

Mvg,

Jurgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 dec 2010 14:14

Normaal hebt u aan de schuldbemiddelaar moeten melden dat u ook in het buitenland rekeningen hebt...

JurgenCindy
Topic Starter

#3 , 03 dec 2010 14:18

Ind dit moet gemeld worden bij schuldbemiddelaar.
Dit is ook gebeurd en hier is ze ook van op de hoogte.
Maar als ik belastingsterug gave krijg van de Nederlandse belastingsdienst moet ik dit aangeven?
En word zij hier van op de hoogte gebracht?

Reclame

Spectator

#4 , 03 dec 2010 17:22

Ik denk dat je er best aan doet om deze teruggave van belastingen te melden.

Stel je even voor dat je schuldbemiddelaar gaat sjoemelen !!!!!!! Dan denk ik dat er een hoop postings zouden komen van Uw kant om dit aan te klagen (wat normaal zou zijn)

Eerlijk duurt het langst, en oude schulden vereffenen ....... er zijn inderdaad leukere dingen.

Je ganse inboedel kwijtraken omdat je gaat sjoemelen is een optie die ik je niet zou aanraden.

Bartie

#5 , 04 dec 2010 17:37

Dergelijke zaken MOETEN verteld en doorgestuurd worden naar de schuldbemiddelaar.
Indien dit niet wordt gedaan, kan dit een reden zijn tot herroeping, waardoor alle schuldeisers al hun uitvoeringsrechten herwinnen en dergelijke meer....
Bespreek deze zaak met uw bemiddelaar en vraag hem of het mogelijk is een groter leefgeld te krijgen.
Hoeveel ontvangen jullie wekelijks?
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”