Hey allemaal,
Dit is mijn eerste post hier, ik hoop van hier een antwoord te vinden. Ik heb al heel wat posts gelezen waar goede antwoorden in stonden, maar vind mijn specifiek geval niet terug. Ik zal proberen zo volledig mogelijk te zijn.
Ik heb sinds lange tijd en om meerdere reden problemen met schulden. Langzaamaan geraak ik uit dit dal, gelukkig maar.
Door die schulden kon ik anderhalf jaar geleden mijn huurgeld niet betalen (zat toen nog zwaarder in de problemen dan nu). Resultaat : hij heeft mij uit het huis laten zetten (terecht)
Voor die huurachterstallen wil hij niet passeren langs een deurwaarder, hoewel hij langs hen gepasseerd is om mij buiten te zetten. hij weet immers dat er reeds een beslag is op mijn loon (toen ongeveer 70 euro, nu ongeveer 150). hij wil dus alles rechtstreeks via minnelijke schikking.
aanvankelijk zijn we begonnen met 100€/maand, maar nu eist hij van mij 400/maand. Na aftrek van mijn loonbeslag heb ik nog 1150 euro over, waarvan mijn nieuwe huur (450) en al de rest van moet worden betaald.
Vanzelfsprekend is dit voor mij veel te hoog, maar daar wil hij niet van weten. Hij verplicht mij papieren te ondertekenen om dit bedrag terug te betalen (juridische waarde niet groot denk ik). Hij heeft intussen 'frauduleus' het adres en nummer van mijn wergever achterhaald. (vroeg mij ooit te bewijzen of ik nog werk had met een loonfiche...dag erna hing hij reeds aan de telefoon met onze secretaresse...)
Aangezien hij ook het adres van mijn werk kent, komt hij tot op mijn bureau om zijn geld op te eisen, of hij probeert af te spreken in het stampvol postkantoor recht tegenover om daar met hoge stem geld te eisen (zodat iedereen het kan horen)
Mijn vraag is nu, wat kan ik hieraan doen ? Heb geen zin om het tot een juridische procedure te laten komen, maar hoe kan ik hem duidelijk maken dat dit voor mij onmogelijk is, en dat hij mij op mijn werk gerust moet laten ?
Hopelijk kennen jullie hierop een antwoord.
Alvast bedankt