Goede avond,
In 2014 is mijn vader naar de Verenigde Staten verhuisd. Ik heb zijn huis gekocht en woon nu op zijn oude adres.
Al een paar jaar ontvangen wij brieven van Intrum, gericht aan mijn vader, in verband met een openstaande schuld van een paar honderd euro.
Wij hebben al meerdere keren doorgegeven dat hij niet meer op dit adres woont en dat ze met hem op zijn adres in de US moeten contacteren. De brieven hebben we ook steeds netjes naar papa doorgestuurd maar hij vind dat ze zelf maar contact met hem moeten opnemen
. Ik heb tot vandaag alleen telefonisch contact gehad met Intrum hierover. Er zit elke keer ongeveer een jaar tussen de brieven.
Vandaag kwam er weer een brief aan en ik heb weer met Intrum gebeld. Weer het verhaal verteld en weer gehoord dat dit adres het adres is dat ze van de schuldeiser hebben gekregen. Alleen zeiden ze er nu bij dat ik best eens checkte met de gemeente of mijn vader hier toevallig niet meer ingeschreven stond. Want de volgende stap is de deurwaarder.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb zonet een mail gestuurd naar Intrum met daarin weer de uitleg, het adres van mijn vader en een attest van gezinssamenstelling dat ik ook daarnet via het e loket heb opgevraagd.
Is dat voldoende om deurwaarders buiten te houden of zijn er nog stappen die ik moet ondernemen? Ze kunnen toch niet verwachten dat ik die schuld ga betalen omdat het toevallig mijn vader is?
Alvast bedankt voor advies.