#7 , 12 jun 2021 11:31
Ik ben geneigd TS te geloven, zijn geval is zeker niet uniek.
Voor wie het nog niet meegemaakt heeft, is het heel moeilijk een voorstelling te maken hoe het is om aan de grond te zitten. In wat voor straatje je dan belandt, iedere keer je hoofd maar uit de modder trekken om dan opnieuw kopje onder te gaan. Helaas zijn er mensen die van zo'n miserie profiteren om er zelf beter van te worden, meer en meer van die mensen 'werken' voor één van de talrijke overheidsinstellingen onder het mom van 'hulp bieden'. Een beetje terughoudendheid met oordelen is zeker op zijn plaats, en prijs u gelukkig dat u deze situatie niet kent.
Aan TS, u heeft geen andere keuze dan uw hoofd éénmaal meer uit de modder te trekken dan u kopje onder gaat. Dat is de harde realiteit, maar als ik uw posts zo lees bent u goed op weg. U moet zich zo snel mogelijk en permanent van die parasieten (het OCMW in uw geval) verwijderen, of ze blijven u leegzuigen zowel financieel als mentaal. Ook dat doet u reeds als ik uw posts goed begrijp. Het is een zure appel dat u zelf gaat moeten instaan voor het afbetalen van de nog openstaande schulden en dat dit met extra kosten gepaard gaat gaan omwille van de onwil van het OCMW. Maar op hun hulp hoeft u toch niet te rekenen, ze duwen u gewoon dieper om er zelf hun voordeel mee te doen. Eenmaal u er materieel bovenop bent, kan het mentale helings-proces beginnen, want dat is er ook, onderschat de impact van zo'n situatie niet eenmaal u eruit bent. Anderzijds wil ik het niet erger doen klinken dan het is, maar het stilzwijgen heeft ook geen zin. Wanneer dat achter de rug is kan u de balans opmaken waar u staat, of het voor u persoonlijk de moeite is het OCMW (of die medewerker persoonlijk) in gebreke te stellen en de geleden schade op hun proberen te verhalen.
Ik denk zeker dat, wanneer de tijd over enkele jaren daar is, u een zaak kan starten om uw gelijk te halen en een deel van de door u geleden schade te compenseren. Misschien wil u tegen dan het verleden laten rusten en genieten van het leven dat u opgebouwd heeft, misschien niet. Anderzijds moet u zich goed realiseren dat dit mensen zijn die letterlijk met diefstal op klaarlichte dag wegkomen. Waar ik mee bedoel dat het overduidelijk is dat er wat geld van een sukkelaar in de eigen zak gestoken is, maar dat hier geen gevolg aan gegeven wordt omdat het feit niet zwaarwichtig genoeg is, omdat men sowieso al overwerkt is, om één van die andere talrijke redenen waarom er niet vervolgd wordt...
Ik wens u succes en sterkte, en de wetenschap dat er altijd licht is aan het einde van de tunnel, hoe slecht het er op een gegeven moment ook uit mag zien.