Hallo,
Een vraagje : als men onder CSR staat moet men dan zijn brandstof betalen van zijn leefgeld ?
Zelf ben ik +66 % mindervalide en heb een loon van ongeveer 1400 € (bruto) van de CM.
Daarvan moet ik maandelijks een persoonlijke lening afkorten ten bedrage van 290 €... (wegens fraude op het internet !)
Nu krijg ik wekelijks 125 € leefgeld... Daarvan kan ik echt niet goed leven... (Ik eet maar één maaltijd per dag)
Daarbovenop woon ik in Geluwe en mijn moeder in Diksmuide. Als ik haar éénmaal per week wil bezoeken dan moet ik ook nog eens de brandstof rekenen...
Wat heb ik dan nog over van mijn leefgeld ??? Ik drink voornamelijk kraantjeswater en eet goedkope diepvriesmaaltijden... Ik heb al een zelfmoordpoging achter de rug maar zoals ik nu moet leven is het ook GEEN LEVEN !!! Een mens zou voor minder depressief worden !!!
Daar ik nu in feitelijke scheiding leef heeft het FOD mijn premie van 537 €/maand ingehouden...
Zij zeggen dat mijn inkomen te hoog is (begrijpe wie kan) en dat ik meer zal krijgen van de CM... Inderdaad : ik heb ongeveer 200 € meer aan de CM...
Dat is dan nog een verlies van 337 € !!!
DUS : ik onthoud één ding : als men +66 % mindervalide is en men woont alleen met een bruto-inkomen van 1400 € / maand dan krijgt men zijn FOD-premie niet meer en wil dat dus ook zeggen dat ik plots ONVERKLAARBAAR niet meer invalide ben...
ARM BELGIE !!!