verwittiging dagvaarding

Liam
Topic Starter

Re: verwittiging dagvaarding

#16 , 21 mei 2015 14:29

dank u wel voor de info.

Reageren gaan we zeker doen omdat. Heb geen zin om naar de rechtbank te gaan in Moeskroen, beetje ver voor ons.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#17 , 21 mei 2015 14:32

Indien er nooit een bestelling was weten ze wel beter dan dat voor de rechtbank te brengen. Een brief zenden is goedkoop, een dagvaarding, advocaten, tegenvordering.....veel minder.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Liam
Topic Starter

#18 , 21 mei 2015 14:53

Er heeft volgens het incassobureau wel een bestelling plaatsgevonden met een hotmail adres op naam van mijn vader. Maar iemand heeft dat Hotmail adres op naam van mijn vader aangemaakt en zo de bestelling geplaatst. Mijn vader kan zelfs nog geen pc opstarten.

Reclame

sloeberken

#19 , 21 mei 2015 15:29

Er heeft volgens het incassobureau wel een bestelling plaatsgevonden met een hotmail adres op naam van mijn vader. Maar iemand heeft dat Hotmail adres op naam van mijn vader aangemaakt en zo de bestelling geplaatst. Mijn vader kan zelfs nog geen pc opstarten.
Ok maar het bewijs waar deze goederen in ontvangst genomen zijn, iemand moet daar toch zijn handtekening voor gezet hebben.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#20 , 21 mei 2015 15:41

Ze moeten toch een adres van levering hebben. Als dat niet klopt met het adres van uw vader, zijn ze uitgepraat,

Xenophon

#21 , 21 mei 2015 15:48

Niemand weet momenteel of er effectief iets besteld laat staan geleverd geweest is. Ze moeten bewijzen dat a) er een geldige bestelling was, getekend door uw vader en b) dat de goederen effectief geleverd of op zijn minst verzonden werden naar het adres waar uw vader woont. Lijkt me een lastige opgave indien zoiets helemaal niet gebeurd is.

Ik ken Bonprix ook helemaal niet, maar de webstores waar ik zaken bestel leveren (op een enkele uitzondering na) helemaal niets zonder voorafbetaling, net om valse bestellingen en welles/nietes toestanden te vermijden.

@mava105: ze hebben blijkbaar wel een correct adres want hebben een brief gezonden naar de vader van TS. Maar dat betekent op zich niets, kan vanuit het telefoonboek of van wie weet waar komen ook.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

WP002

#22 , 21 mei 2015 17:57

Ik kan dadelijk een hotmailadresje aanmaken met als adres ik_ben_bart_de_wever_de_enige_echte_en_wie_dat_betwijfelt_is_zot@hotmail.com. Toch heb ik een vermoeden dat als ik langs dat adres mij een plasma-tv koop, de echte BDW niét zal betalen. Ra ra...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#23 , 21 mei 2015 19:10

Eeuh niet vergeten dat er nu mogelijk al valsheid in geschriften en het gebruik ervan is gepleegd.
Tevens vragen dat ze u het bewijs van bestelling toesturen.

PS ik heb het laatste jaar zo'n paar brieven gestuurd in naam van mijn moeder ... en daarin stond steeds dat verdere contacten via mij dienden te verlopen en dat moeder niet meer lastig gevallen mocht worden.

Uiteraard ook aangifte bij politie en FOD economie... :D

Binnen de 14 dagen was een voorschot terugbetaald ( nieuw dak) en onbestelde en ongevraagde cadeau van €175 terug opgehaald en geld in cash terugbetaald....
Reactie van de bvba .... één van onze ' vrijwilligers' heeft zich bij uw moeder aangeboden en ze was heel enthousiast.
Dame die bij mij aan de deur kwam zei ook dat ze een vrijwilligster was van een vzw. Dame was met een auto dus nplt ook doorgegeven aan politie en Fod economie
Gegevens van de bvba ...deze heeft zelfs vertakkingen in het buitenland (oa Spanje) en nog twee andere firma.
Deze info ook uiteraard al meegegeven.

Liam
Topic Starter

#24 , 22 mei 2015 09:03

Moet die aangetekende brief ondertekend worden door mijn vader, want dan hebben ze ook zijn handtekening in hun bezit

Xenophon

#25 , 22 mei 2015 09:06

Laat hem er gewoon zijn naam onder schrijven, niet de normale handtekening zoals die op bv identiteitskaart staat.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”