#25 , 15 jun 2012 18:01
Mijn echtgenote heeft onder schuldbemiddeling op een kleine 3 jaar +/- € 30 000 aan schulden terugbetaald.
De schuldbemiddelaar was in haar geval het OCMW van Hasselt. In die 3 jaar hebben we nooit echt problemen gehad. Mijn echtgenote haar weekgeld stond elke woensdag proper op haar bankrekening, huur, elektricteit, ... alles werd ook netjes en op tijd betaald.
Het kan echter ook anders... Haar vorige echtgenoot had voor hun huwelijk ook torenhoge schulden opgebouwd. Zij was hier niet van op de hoogte met als gevolg: direct na haar huwelijk met hem had ook zij loonsbeslag. Een tijdje later zijn ze toen in de schuldbemiddeling gegaan, ook via het OCMW. Enkel kwam ze na x aantal maanden er op uit dat de facturen van haar echtgenoot voorrang werden gegeven, en veel van haar dingen zelfs gewoon niet betaald werden.
Pas na haar scheiding heeft ze dit - met veel moeite - rechtgetrokken.
Ik heb een tijdje terug overwogen om zelf schuldbemiddeling aan te vragen, maar als zelfstandige blijkt dit verre van vanzelfsprekend te zijn. Ik heb dan maar besloten de broeksriem strakker aan te spannen en een zwart jaar door te maken.
Dit gezegd zijnde.. TS zegt reeds een plan klaar te hebben met wat ze zoal kan afbetalen op maandbasis, heeft ze zit al aan de schuldeisers zelf voorgelegd?