Op die 10 euro per maand, houdt de gerechtsdeurwaarder ook nog eens inningsrecht af (ongeveer 2 euro per keer) dus vooraleer deze schuld afbetaald zou zijn aan 10 euro per maand zijn we een 8 jaar verder... Zelfs al zou de gerechtsdeurwaarder hier mee akkoord gaan, dan is het nog maar zeer de vraag of de schuldeiser hiermee akkoord zou gaan. Afbetalingsplannen worden meestal toegestaan indien de schuld binnen de 12 maanden afbetaald wordt.Je kan je ook afvragen hoe ze het zo ver hebben kunnen laten komen. Er zullen wel al een pak aanmaningen en vragen tot betaling zijn toegekomen. En afbetalen met 10 euro/maand, betekent 78 maand of 6,5 jaar! Natuurlijk wordt dat niet aanvaard door de gerechtsdeurwaarder. Naar de rechtbank stappen om de goederen terug te krijgen zal hen nog een keer datzelfde bedrag kosten.
Dit zijn beslaggrenzen voor 2010: tot €978,00 = 0
Wanneer ik dan voorstel om met €10/maand aftebetalen zit ik boven het wettelijk toegestane
De beslaggrens voor 2011 = 1003 euro. Deze grens is er echter voor loonbeslagen. Dit heeft niets te maken met een eventueel afbetalingsplan.
Mijn advies is probeer zo snel mogelijk deze schuld af te betalen aan de gerechtsdeurwaarder via een redelijk afbetalingsplan.
Wat ik mis in uw verhaal: heeft uw vriendin een inkomen?