Loonbeslag

Chef
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Loonbeslag

#1 , 13 jul 2024 15:18

Kan een deurwaarder gedurende 3 jaar een volledig loonbeslag doen van €2500/maand gemiddeld terwijl het achterstallig bedrag ong. €25.000 was, ik werd destijds op straat gezet zonder niets (zelfs geen kleren) en nu worden de bijzondere kosten erbij gezet van 4 Jaar ver terwijl ik geen enkel nota of akkoord heb gekregen of gegeven dus vraag ik mij af of dit wel wettig is, alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 13 jul 2024 15:27

Als het via deurwaarder moet, is het altijd duurder. Die werkt immers ook niet gratis.

Chef
Topic Starter

#3 , 13 jul 2024 15:32

Als het via deurwaarder moet, is het altijd duurder. Die werkt immers ook niet gratis.
Ja ok maar er is nog altijd een verschil tussen €25.000 en € 100.000 plus dat de tegenpartij (lees, de schoon ouders) EISEN dat ik mijn eigen kinderen afteken zodat ze hun achternaam kunnen dragen

Plus ik geen enkel bewijs krijg van de gedane uitgaven

Reclame

Thomas_A

#4 , 13 jul 2024 16:03

plus dat de tegenpartij (lees, de schoon ouders) EISEN dat ik mijn eigen kinderen afteken zodat ze hun achternaam kunnen dragen
Wat betekent dit zelfs? Beter gewoon het hele verhaal vertellen voor een goed antwoord.

Chef
Topic Starter

#5 , 13 jul 2024 16:55

ik vraag gewoon juridische antwoorden en geen andere, dank u

Marcus Aurelius

#6 , 13 jul 2024 19:15

Ik vrees dat je voor juridische antwoorden een advocaat moet raadplegen. Maar je kan hier wel antwoorden van ervaringsdeskundigen, maar dan moet je wel de juiste achtergrond schetsen en vooral de vragen duidelijk stellen. Ik zal je ietwat in de juiste richting helpen, hoeveel was de oorspronkelijke schuld? Welke schulden, achterstallige non-betalingen werden er bijgevoegd? Misschien een chronologisch overzicht geven?
Laat ons niet vergeten dat de mensen die jullie trachten te antwoorden, dit belangeloos doen. Een zeker respect is dan ook aan de orde.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Chef
Topic Starter

#7 , 13 jul 2024 19:33

Alvast bedankt voor het antwoord, de oorspronkelijke schuld was €25.000 allee om exact te zijn €24.968 ondertussen zijn wij 3 jaar verder er is ,een vonnis geveld op 16/05/2016 waarvan ik geen weet had . ondertussen werd ik na de Covid op een loonfiche tot heden van €0 wat betekent dat ik na 3 1/2 jaar nog altijd €0 krijg maar de deurwaarder wel. Ondertussen ben ik wel belast op mijn inkomsten en vraagt de tegenpartij om het onderhoudsgeld te verdubbelen en te indexeren, ik moet niemand iets wijs maken dat ik geen advocaat kan betalen en na 5 pro-deo te hebben gebeld wilt er geen enkele mij helpen want de familie in kwestie is redelijk invloedrijk

Franciscus

#8 , 13 jul 2024 20:36

Hoe kan u geen weet hebben van een vonnis?
Normaliter wordt u op uw adres in kennis gesteld door de rechtbank van de zittingen . Kan natuurlijk zijn dat u adres hebt gekozen bij uw advocaat . Waardoor u direct officieel in kennis bent dat er een zitting is
Er is dan een termijn om in beroep te gaan nadat het vonnis betekend is op uw adres van woonst of waar u kan aangetroffen worden.
Daarbij bij een vonnis bij verstek (niet aanwezig in persoon of vertegenwoordigd door uw advocaat) kan men in verzet gaan
Eens dat een vonnis betekend is en in kracht en gezag van gewijsde is is het opeisbaar (uitvoerbare titel) en kan alles aangerekend worden zoals voorzien in het vonnis dus originele aanvankelijke bedragen + kosten + wettelijke intresten + ....

Ofwel was u ambtelijk afgeschreven en zal het vonnis openbaar betekend worden aan het parket.

Blijkbaar kunnen ze u nu wel vinden dus zal u eens moeten navragen of hier schrijven wat er juist gebeurd is.

Feit van familienaam wijzigen is een andere procedure en zal niet zomaar kunnen gebeuren.
In de meeste gevallen zal dat uw ouderlijke verplichtingen niet laten stoppen.
U blijft de biologische vader met alle verplichtingen en rechten die daaraan verbonden zijn.

Marcus Aurelius

#9 , 13 jul 2024 22:44

voor achterstallig onderhoudsgeld en onderhoudsgeld gelden de regels van loonsoverdracht niet
Er is dan ook geen sprake van een schuld van plusminus 25.000 euro, maar wel van achterstal in uw plichten van 25.000 euro te vermeerderen met het lopende onderhoudsgeld en de kosten waarin u moet bijdragen te vermeerderen met de inningskosten en de uitvoering van alle vonnissen en/of arresten in deze, en de kosten hieraan verbonden. Ik raad u aan om contact op te nemen met de sociale dienst van het OCMW en/of het CAW en trachten tot een vergelijk te komen waarbij u vrijwillig het verschuldigd onderhoudsgeld en de andere kosten zonder enige onderbreking betaalt waardoor er geen deurwaarderskosten meer zouden bijkomen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Chef
Topic Starter

#10 , 08 aug 2024 15:53

Het ondershoudsgeld is vereffend en het achterstel ook nu heeft ze 3 jaar bijzondere kosten ingevorderd en die zijn ook betaald en de laatste nieuwe zijn de kosten van de deurwaarder te betalen van 3 jaar waar kan dit eindigen ??? resultaat €375 vakantiegeld en €0 op de loonfiche in de laatste maanden... en maar blijven werken dus aan moed geen gebrek

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”