Beste,
ik ga het proberen zo bondig mogelijk te verwoorden. Hier mijn situatie. Ik ben al zeer lang klant bij Telenet en al eens verhuisd met zelfde type abonnement zonder problemen.
2 jaar terug echter ben ik verhuisd naar mijn nieuwbouw alwaar ik overgeschakeld ben op een comfort pack met digitale televisie. Hierover telefonisch gesprek gehad met telenet medewerker die alles ging regelen voor de verhuis van het ene adres naar het andere.
Het oude adres had een comfortnet abonnement met domiciliering op een oude rekening van mezelf (geen gemeenschappelijke rekening met mijn vrouw) die ik niet meer gebruik.
De aansluiting is gebeurd en ik betaal elke maand variabel bedrag (geen domiciliering) want ook gsm is via telenet. Plots krijg ik anderhalf jaar later bericht van mijn bank van die oude rekening dat die in 't rood staat.
Blijkt dat telenet nog steeds (dus anderhalf jaar lang) 42 euro gedomicilieerd heeft op mijn oude rekening ondanks dat er op het oude adres geen verbruik meer geweest is gans die periode (heeft telenet zelf toegegeven bij nakijken van dat adres).
Telefonisch overleg met telenet facturatiedienst gehad. Probleem uitgelegd en ze gingen sowieso 6maanden terugstorten en mij een maand gratis huidig abonnement geven voor de last. Er ging een dossier opgemaakt worden om de rest terug te vorderen gezien ze in die periode op mijn account duidelijk ergens het woord verhuis gezien hebben.
Een maand later nog niks gehoord van telenet dus zelf teruggebeld. Blijkt dat da dossier opgemaakt was maar niet doorgestuurd naar dienst betalingen. Blijkt ook dat ik enkel die 6 maanden terugkrijg omdat het systeem niet zo ver terug kan terugbetalen. Na discussie en overleg met dienst betalingen en dienst facturatie nog steeds zelfde antwoord, tis uw eigen schuld, ge zijdt zelf verantwoordelijk voor het opvolgen van uw rekening.
Straf dat ze dus weigeren geld terug te betalen voor iets waar ze niet op kunnen factureren. Op de vraag waarom de 6 maanden niet gestort waren kreeg ik het antwoord dat het dossier nu pas (na deze telefoon) doorgestuurd werd naar dienst betalingen en ik het ga krijgen (6m dus). Op de vraag waarom ik een factuur gekregen had ipv gratis maand deze maand kreeg ik het antwoord dat ik twee maanden gratis krijg vanaf volgende maand. Op de vraag dat ik die 12maanden wil terughebben ondanks ze zeggen dat hun systeem niet zover terug kan krijg ik het antwoord, mss kunt ge schriftelijk nog eens proberen. Ik begrijp dat de telefoniste daar niks aan kan doen dus heb ik mij kunnen beheersen maar telenet toont zich hier wel niet van de beste kant.
Wat kan ik best doen als volgende stap? want ik ben bang dat ze zouden zeggen dat ik akkoord was met 2 maanden gratis ter kwijtschelding van die 12maanden die ze niet willen terugbetalen. Die 2maanden gratis zie ik louter als compensatie voor de last die ik hiermee heb, kosten op mijn bankrekening en verloren intresten.
Graag wat hulp hiermee...