We hebben al jarenlang een hypothecaire lening lopen.
Laatste afhouding in augustus.
In september en oktober wordt er niks afgehouden, wel aangekondigd, maar geen geld van de rekening. Geen brief, helemaal niks.
Dus ik bel naar de bank. De medewerker bevestigt mij dat de domiciliëring in orde is, maar kan geen reden geven waarom het maandbedrag er niet is afgegaan.
Stuurt mij door naar afdeling 1 en dan naar afdeling 2 aangezien onze lening nog dateert van een andere bank die is overgenomen.
Daar bevestigen ze mij dat ze een foutmelding krijgen bij de domiciliëring. Ik zeg dat is vreemd want uw collega zei daarnet dat deze in orde was en ik krijg op mijn telefoon ook de melding dat deze nog actief is.
Maar de situatie zoals ze is, is dat we 3 maandbedragen achter staan. 'En wanneer denkt u deze te kunnen aanzuiveren?' Ik zeg ja als ge mij zegt hoeveel vandaag nog! Dus zo gezegd, zo gedaan, ik betaal direct en stuur een betaalbevestiging.
Ik vraag aan haar hoe het komt dat wij daar dan niks van hebben gehoord en zei zegt dat we een aangetekende zending hebben ontvangen.
Daar is dus niks van aan, wij hebben helemaal niks ontvangen. Noch enige brief van welke aard dan ook, noch een aangetekende zending.
Om de zaak nog leuker te maken : paar weken later brief van de NBB in de dus : we staan geregistreerd als wanbetaler.
Aangezien we direct betaald hebben zullen we er even snel terug afgegaan zijn, maar dat dat zo aan jou blijft kleven terwijl wij van de bank helemaal niks hebben gehoord dat wringt toch serieus ...
Het is altijd moeilijk om iets te beginnen tegen een grote bank, die verschuilen zich achter allemaal regeltjes, en het is nu ook niet direct alsof we van plan zijn om nog een lening aan te vragen de komende jaren, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat we voor een voldongen feit worden gezet.
Kan ik nu eisen om die ontvangstbevestiging van die aangetekende zending te zien, wetende dat ze die niet naar kunnen voorleggen?
En dan alsnog vragen om ons van de zwarte lijst te halen?