Mijn ouders lagen eind januari beide in coma door Covid-19. Doordat er kans was dat ze dit niet gingen overleven en doordat het herstel sowieso lang kon duren, heb ik bewindvoering moeten aanvragen. Voor beide ben ik aangewezen als de bewindvoerder. Gelukkig hebben zij het beide gehaald. Mijn vader is nog aan het herstellen in het ziekenhuis en mijn moeder is sinds begin maart in het revalidatiecentrum. Mijn moeder maakt er goed vordering en er is kans dat mijn moeder binnenkort terug naar huis mag. Mijn vader was wel degene die alle betalingen voor zijn rekening nam, voor hun beide rekeningen. Mijn moeder zou dan ook liefst hebben dat ik haar rekening verder beheer eens ze thuis is. Maar ik vroeg me af of de bewindvoering in dit geval toch stopgezet kan worden en mijn moeder in de plaats een volmacht kan geven aan mij? Zal de rechtbank zoiets aanvaarden of hebben zij dan liever dat de bewindvoering blijft lopen? Het lijkt mij handiger de bewindvoering te kunnen stoppen doordat mijn moeder haar inkomsten niet erg hoog liggen, wat maakt dat ik dan met tijd ook een machtiging zal moeten vragen om te mogen overschrijven van de spaarrekening naar de zichtrekening, doordat de uitgaven per maand waarschijnlijk groter zullen zijn dan de inkomsten.
Indien de bewindvoering best blijft lopen, had ik graag geweten of ik dan alle rekeningen e.d. moet gaan bijhouden van wat ik aankoop op vraag van m'n moeder? Ik heb het dan vb op aankopen bij de supermarkt of indien zij online iets zou willen aankopen. Ik weet niet in hoeverre de rechtbank hier allemaal bewijsstukken van nodig heeft?
Alvast bedankt voor de hulp!