Hulp Mij Met wet!!

nazmul
Topic Starter

Hulp Mij Met wet!!

#1 , 26 jul 2009 15:39

Ik (Aziatic), mijn echtgenote (Belg), en zoon de leeftijd van 14 jaar (Belg), we leven in 20meter studio voor 11 maanden. Ik was onafhankelijk software-programmeur, omdat cliënten betaling problemen hadden, en communicatie probleem in het Frans en Nederlands Ik was gedwongen te stoppen met mijn bedrijf, en daarom had ik enkele facturen niet betaald (let wel: ik had nooit een lening).

En voor het financiële probleem Ik vroeg OCMW om steun tot ik een nieuwe baan had, en om mij te helpen bij de organisatie van de schuld, zij maakten contract etc etc met mij en mijn vrouw. Wat OCMW heeft gedaan is enkele maanden hulp met 949 Euro, (waar de huur is 400 Euro + anderen kosten), maar niet georganiseerd met de schulden.

Als gevolg heeft Unigro mijn naam in de nationale bank zwarte lijst gezet. Dus alle eigendom verkocht voor geld voor schulden te betalen.

Zoals beloofd heb ik om eerlijk te zijn, Na job te hebben gevonden, ik betaal alle schuld met Unigro en ik ben nog steeds aan het betalen van mijn credits per maand voor mijn andere afdeling (die wordt georganiseerd door mijzelf uit mijn netto salaris is ongeveer 1800 euro) Dit is het detail van mezelf op dit moment.

Nu, zoals je kunt zien het grootste probleem is dat ik behoefte aan een lening voor verhuizing Uitgaande van deze kleine studio tot ik ten minste een appartement voor 3 person-en heb gevonden, ook de reden is mijn werk afstand heen en terug kost 4 uur tijd.

Maar is het zeer ingewikkeld voor mij 1800 euro op dit moment om een nieuw appartement te bekostigen.

Alle bank-, krediet-bedrijven willen niet 5 Euro te lenen, omdat mijn naam nog in de nationale bank zwarte lijst voor een jaar loopt.

Toen ik vroeg OCMW, om mij te helpen volgens de wet als deze bestaat, maar ze afgewezen mij ook. Nu ik weet niet, waarom zo hulpeloos wereld is voor mij.

Dus, weet u dat als enige bestaat er een krediet voor 2 maanden waarborgsom + 1 maand huis huur aanbetaling waar?, met maandelijks terugbetalen methode.

Veel dank

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 jul 2009 15:57

De bank waar je loon wordt gestort kan je verzoeken voor een bankwaarborg.

nazmul
Topic Starter

#3 , 02 sep 2009 13:18

Geachte Dhr. Vandebos,

Van uw tips, heb ik mijn bank aanvraagt , voor een waarborgsom te financieren. Mijn bank adviseur is niet meer in het regio, een hij zegt mijn dat college van hem, ga mijn aanvragen zorgen. dat was 27 juli, 2009.

College hebt nog geen antwoord, vandaag heb ik zelf contacteer voor een finaal antwoord, dit zijn het antwoord:
1. hoofd zetel moet beslissing
2. dat ga duur aanvraag worden
3. 20% interest minimum

Klopt dat? of is het gewoon antwoord neen?

*Mijn vraag is nog, heb ik echt geen recht voor nergens te financieren het waarborgsom? Ik werk nog, heb ik bewijs nog! ik heb bewijs ik kan terug betalen nog! ik heb bewijs mijn schulden betaald, mijn naam sta nog 7 maand in het NBB.

Hoogachtend
:?:

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 okt 2009 17:53

Bij mijn weten MOET de bank waar uw loon wordt opgestort u een waarborg geven - wel op bepaalde condities -
De waarborg wordt dooor u in kleinere delen gestort en u hebt geen recht op de intrest gedurende de tijd dat de borg niet volledig betaald is.
In de huurwet staat zeer duidelijk dat ze het MOETEN doen.
Stap naar het OCMW voor info of naar de huurdersbond in uw buurt.
Hierbij link voor de huurwet (brochure)
http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/21.pdf

nazmul
Topic Starter

#5 , 07 okt 2009 21:42

Afbeelding

Zo leef wij, echt ruimte probleem, voor 13 maand tot vandag, Mijn loon 1600 Euro. Mijn echtgenote beroep zonder, 14 jaar kind. Dit zijn mijn maand schuld + kosten:

Belgacom : 100 euro
Telenet: 100 Euro
Electrabel: 100 euro
Water: 100 euro
BTW schuld: 100 euro
SVMB: 100 Euro
Boekhouder: 100Euro

Werk verplaatsing: 138 euro
Huis huur: 400 Euro
--------------------------- Total: 1238

Noits heb wij extra cent voor doctor, apotheek

Alles ik verdien wij betaal elke maand als boete, leef wij slechter dan gevangenis. Ik heb nu, een finaal antwoord van bank, ik kan geen lenen, omdat mijn naam sta nog in NBB.

Nog slechter is mijn werk 6 maand proef contract, een nu heb ik vernieuw contract van 3 maand, nog meer probleem begin. Ik kan niet begrijp OCMW kan mij niet helpen omdat ik heb pas verhuis.

Van 2007 tot 2008 augustus was ik zelfstandige, dan heb ik stop gezet, omdat mijn huur prijs + bedrijf kosten duur + slecht klant die mij kapot gemakt, daarna verhuis naar deze klein kot, nu OCMW gebruik excuses dat wij zijn pas verhuist ( 2008 oktober, tot 2009 april leefloon van OCMW).

Is dat juist van OCMW? Kan dit een grote rijden zijn, dat ik kan geen waarborgsom hulp aanvragen?

Dat was mijn laste antwoord van OCMW, bank voor zo veel jaar, krijg geld binnen van mijn moeite, een nu die kan ook niet mijn helpen omdat mijn naam sta in NBB.

Gevangenis hebt minsten en straf eindig, mijn vraag is hoe lang nog dat kan ? nog een 1 jaar of 5?

Joeri_J

#6 , 08 okt 2009 08:46

wat me opvalt,
de kostenberekening die u opsomt is wel onlogisch op een paar punten...

- water 100 per maand? is normaal alle 3maand en dan normaal iets minder...

contacteer uw waterleverancier, en bekijk het verbruik en de voorafbetalingen...
en kijk of je niet teveel betaald...

- Belgacom + telenet? (normaal slechts 1 van beide?)

herbekijk of je wel beide (telenet/belgacom) nodig hebt.

beide hebben pakketten waarmee je alles (tv,telefoon,internet) kunt groeperen voor een kost rond de 50a75€.

verder bekijk eens volgende tips:
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/budg ... 7-1767.art

vooral nummer 1 (Breng uw kosten goed in kaart.)

op http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/budg ... 0-1767.art staat een excel document dat je hierbij kan helpen om alles overzichtelijk bij te houden.

Het is niet simpel een degelijk budget beheer,
het lost je andere problemen (ocwm, bank, ...) niet op,
maar kan misschien al wat helpen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”