Ik (Aziatic), mijn echtgenote (Belg), en zoon de leeftijd van 14 jaar (Belg), we leven in 20meter studio voor 11 maanden. Ik was onafhankelijk software-programmeur, omdat cliënten betaling problemen hadden, en communicatie probleem in het Frans en Nederlands Ik was gedwongen te stoppen met mijn bedrijf, en daarom had ik enkele facturen niet betaald (let wel: ik had nooit een lening).
En voor het financiële probleem Ik vroeg OCMW om steun tot ik een nieuwe baan had, en om mij te helpen bij de organisatie van de schuld, zij maakten contract etc etc met mij en mijn vrouw. Wat OCMW heeft gedaan is enkele maanden hulp met 949 Euro, (waar de huur is 400 Euro + anderen kosten), maar niet georganiseerd met de schulden.
Als gevolg heeft Unigro mijn naam in de nationale bank zwarte lijst gezet. Dus alle eigendom verkocht voor geld voor schulden te betalen.
Zoals beloofd heb ik om eerlijk te zijn, Na job te hebben gevonden, ik betaal alle schuld met Unigro en ik ben nog steeds aan het betalen van mijn credits per maand voor mijn andere afdeling (die wordt georganiseerd door mijzelf uit mijn netto salaris is ongeveer 1800 euro) Dit is het detail van mezelf op dit moment.
Nu, zoals je kunt zien het grootste probleem is dat ik behoefte aan een lening voor verhuizing Uitgaande van deze kleine studio tot ik ten minste een appartement voor 3 person-en heb gevonden, ook de reden is mijn werk afstand heen en terug kost 4 uur tijd.
Maar is het zeer ingewikkeld voor mij 1800 euro op dit moment om een nieuw appartement te bekostigen.
Alle bank-, krediet-bedrijven willen niet 5 Euro te lenen, omdat mijn naam nog in de nationale bank zwarte lijst voor een jaar loopt.
Toen ik vroeg OCMW, om mij te helpen volgens de wet als deze bestaat, maar ze afgewezen mij ook. Nu ik weet niet, waarom zo hulpeloos wereld is voor mij.
Dus, weet u dat als enige bestaat er een krediet voor 2 maanden waarborgsom + 1 maand huis huur aanbetaling waar?, met maandelijks terugbetalen methode.
Veel dank
Met vriendelijke groeten