Ik denk dat niet: dat soort toestanden zijn niet alleen onethisch, ze zijn ook ronduit strafbaar.
Waarschijnlijk zal de meerderheid vinden dat ik gewoon die visa kaart moest bijnemen
Dan zijn er eigenlijk wel veel banken die aan koppelverkoop doen. Hoe vaak komen mensen niet tegen dat ze een lager rentepercentage krijgen voor hun woonkrediet als ze bv. hun woonverzekering ook bij die bank nemen?Ik denk dat niet: dat soort toestanden zijn niet alleen onethisch, ze zijn ook ronduit strafbaar.
Waarschijnlijk zal de meerderheid vinden dat ik gewoon die visa kaart moest bijnemen
Citibank kan je niet verplichten om een kredietkaart-overeenkomst af te sluiten wanneer je een lening wil. Doen ze dat wel, dan maken ze zich schuldig aan koppelverkoop.
Een lager percentage aanbieden bij afname van meerdere producten is geen koppelverkoop. Er zou pas sprake zijn van koppelverkoop wanneer men je alleen woonkrediet wilt verstrekken wanneer je ook hun woonverzekering gaat afsluiten. Bij de Colruyt krijg je toch ook extra korting bij afname van een minimale hoeveelheid ?Dan zijn er eigenlijk wel veel banken die aan koppelverkoop doen. Hoe vaak komen mensen niet tegen dat ze een lager rentepercentage krijgen voor hun woonkrediet als ze bv. hun woonverzekering ook bij die bank nemen?Ik denk dat niet: dat soort toestanden zijn niet alleen onethisch, ze zijn ook ronduit strafbaar.
Citibank kan je niet verplichten om een kredietkaart-overeenkomst af te sluiten wanneer je een lening wil. Doen ze dat wel, dan maken ze zich schuldig aan koppelverkoop.
Het is wel belangrijk dat de klant onmiddellijk weet dat er aan een bepaald aanbod voorwaarden verbonden zijn. Wat de OP overkwam, is not done.
Lenny
Nogmaals: de kaart is gratis. Ik vind het dus geen koppelverkoop. Trouwens nog iets wat schering en inslag is met kredietkaarten en leningen, wat dan ook een soort koppelverkoop is: hoe hoger je kredietlijn, hoe lager de intrest als je van die kredietlijn gebruik maakt. M.a.w. de intrestvoet op het debetsaldo voor iemand met een KK met een hogere limiet (kredietlijn), is lager dan de intrestvoet op het debetsaldo van iemand met een lagere limiet (kredietlijn).Je verplicht iemand tot aanschaf van iets om iets anders te kunnen aanschaffen.
1)Om tot een overeenkomst te komen moet worden voldaan aan de bepalingen uit art. 1108 B.W., in se verplicht je niemand om...Geen kredietkaart = geen korting op de lening: tot daar aan toe, maar
geen kredietkaart = geen lening: sorry, maar dat is je reinste koppelverkoop.
Je verplicht iemand tot aanschaf van iets om iets anders te kunnen aanschaffen.