Hey in 2008 hebben wij huis gekocht en een jaar nadien in schuldbemiddeling gegaan wegens ziekte. De schuldbemiddelaar zegt dat tijdens bemiddeling er geen intresten en extra kosten mogen bijkomen, de bemiddeling is afgesloten in 2013.De bemiddelaar wenste ook eerst al de schuldeisers terug te betalen en daarna de lening verder af te betalen.
Nu hebben wij ons huis te koop geplaatst en bij de kredietverlener gevraagd hoeveel er betaald is ?
Deze vertelde ons echter dat tijdens de bemiddeling er een bedrag van 38.000euro bijgekomen is aan kosten omdat er niet iedere maand betaald is op de lening, wat volgens ons en de bemiddelaar niet wettig is ? Toch verwijsde zei naar een uitspraak van cassatie dat het huis na de schuldbemiddeling is beslist te verkopen en dus danig wel extra kosten bij komen.
Hadden wij voor de aanvang van schuldbemiddeling besloten om huis te verkopen dan waren deze extra kosten niet bij gerekend mogen worden.
Mijn vraag is dus wie er gelijk heeft onze schuldbemiddelaar of de uitspraak van de kredietverlener want het gaat hier toch om een grote som geld? Indien de kredietverlener juist is dan stel ik mij toch de vraag of de schuldbemiddelaar een ernstige fout heeft gemaakt, hij had dit toch moeten weten ?