Toen mijn ex vriendin een auto nodig had om te gaan werken heb ik haar geholpen met een lening omdat ik haar zelf dat geld niet wilde lenen. Het gaat om een relatief klein bedrag van €1000. Mijn moeder verkocht haar auto en heeft een prijsje gemaakt voor haar. Ik heb dus borg getekend. Ze had een tijdelijke job maar was kort nadien ontslagen. Onze relatie is stukgelopen en nu werkt ze in Egypte in een hotel.
Ze moest €50 per maand betalen voor die lening maar ze heeft haar rekeningen stopgezet en een andere geopend waardoor ik nu met de gebakken peren zit.
Nu op zich is duizend euro het einde van de wereld niet maar het is voor mij wel een eerezaak aangezien haar moeder nu rondrijd met een auto die ik aan het afbetalen ben terwijl ik hem waarschijnlijk gratis en voor niets zou kunnen gekregen hebben. Mijn ex vriendin heeft werk maar ze vertikt het wel om die lening af te betalen.
Mijn vraag is heb ik een poot om op te staan als ik een rechtzaak tegen haar begin. Het is mij niet echt om het geld te doen maar vooral om gerechtigheid.