Hi,
ikzelf en anderen die ik ken, zijn ervan in schuldbemiddeling en/of in bewindvoering.
Zowel bij mij, als bij anderen, komen veel dezelfde klachten, dat ze weer maar eens aangeschreven worden door een bedrijf van onbetaalde facturen.
Nemen ze contact op met hun bewindvoerder of schuldbemiddelaar, om uitleg, kregen ze altijd hetzelfde antwoord:
We hebben de factuur niet ontvangen, je hebt ze niet doorgestuurd!!
Dit zinnetje begint me wel de .... uit te hangen. Volgens mij, gebruiken ze dit excuus om hun hachje te redden.
Niemand die ik ken, durft stappen daarover te nemen, van de mom, zij zijn advocaat, ze worden op hun woord geloofd door de vrederechter.
Als je ze opstuurt per post of persoonlijk afgeeft, kan je NIET bewijzen, dat je dat hebt gedaan.
Een fax of email wel, maar dan kunnen ze alsnog zeggen: de bijlage/fax was niet leesbaar.
En ja, dat gebeurd. Onlangs nog gehad met een winkel met foto, maar die mailde netjes terug, U bijlage kan ik niet openen.
Zij kunnen dat ook, maar ja, doen ze niet, moeten ze toch niet verdedigen aan de vrederechter of arbeidsrechter.
En wat hebben wij te meer aan het niet doorsturen van facturen??
NIks, enkel mizerie en last met herinneringskosten interesten en in het slechtste geval heractivatiekosten.
Een systeem dat ze uitgevonden hebben dat vierkant draait, omdat een advoca(a)(t)(te) mag en kan zeggen:
Je hebt de factuur niet doorgestuurd.
Is er iets tegen te doen tegen deze wettelijke excuses van bovengenoemden?
Want ik ben het spuugzat, altijd de boeman te zijn, en anderen die ik ken, die in dit systeem zitten ook.