Opnieuw lenen binnen de 6 maand

MDB1992
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opnieuw lenen binnen de 6 maand

#1 , 06 mei 2016 19:24

Beste.

Ik heb recent een nieuwe auto gekocht en ben daarbij een auto lening aangegaan. Toen heeft de bank mij gezegd dat ik binnen de 6 maand geen andere lening zou kunnen aangaan.
Nu is dit 2 maanden geleden en wil ik een huis kopen. Deze lening ga ik dus niet krijgen? Of is een lening voor een huis iets helemaal anders.. Vorige week op de bank hebben ze niets gezegd over mijn lening die ik recent heb.is wel bij een andere bank. Weet iemand of dit inderdaad problemen gaat geven.. Sta namelijk op het punt om een compromis met de verkoper te tekenen.

Mvg en alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk

#2 , 06 mei 2016 19:36

Alles hangt af van je inkomen en het bedrag dat je wilt lenen. Als je een bank vindt (uw huidige of een andere) die uw maandelijkse aflossing geen probleem vindt (rekening houdende met uw autolening) en je vindt het zelf ook geen probleem, dan is er voor niemand een probleem hé.

Zeker in de compromis als opschortende voorwaarde opnemen het kunnen bekomen van een hypothecaire lening.

Sperwer87

#3 , 06 mei 2016 19:40

Best een clausule in de compromis steken als je geen lening krijgt de deal ook niet doorgaat.

De gouden regel is dat je als alleenstaande meer dan 1000 euro in de maand moet over hebben achter dan je leningen betaald zijn. Is dat het geval ga je een lening krijgen.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mei 2016 20:02

Als dit nu bij u bank is of bij een ander bank die zien ze toch in één oogopslag, of je al een consumenten krediet heeft en ook waar je die heeft en ook het bedrag!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”