beste,
10 jaar geleden hebben ik en mijn ondertussen ex-man een kredietopening gedaan van 2.430,92 euro bij ing. een 5tal jaar geleden zijn wij onder schuldbemiddeling geweest en heeft dit ook in het staatsblad gestaan zodat degene waar we schulden bij hadden dit konden weten. al de schulden die er waren en voor diegene die gereageerd hadden zijn dan ook betaald. ing heeft toen niet gereageerd op die schuldbemiddeling en daarvoor eigenlijk ook nooit bij de wanbetaling. tijdens de afhandeling van de schuldbemiddeling zijn wij ook in het echt gescheiden. mijn ex heeft toen enkele maanden later eens een brief gekregen van fiducre die blijkbaar de schuld van ing heeft over genomen met de vraag tot een terugbetaling. hij heeft toen het advies gehad om zolang het niet aangetekend verstuurd is niet te reageren en heeft dat ook niet gedaan. ook ik heb enkele brieven van hun gehad om te betalen maar nooit aangetekend. nu krijg ik wel een brief van de gerechtsdeurwaarder om binnen de 8 dagen te betalen of ze steken het in proces. mijn ex heeft deze brief niet gekregen. kunnen zij die som zomaar op mij alleen verhalen terwijl we toch ook onder schuldbemiddeling hebben gezeten en zij nooit hebben gereageerd?? eigenlijk zouden ze dan sowiso toch de intresten niet mogen aanrekenen??? en kunnen ze dit na al die tijd nog wel terugvragen en is het de moeite om hiervoor een advocaat in te schakelen en zo nog meer kosten te betalen? hoop dat jullie me richtlijnen en advies kunnen geven
alvast bedankt