schuldeiser wilt afbetalingsplan stoppen

dfh
Topic Starter

schuldeiser wilt afbetalingsplan stoppen

#1 , 15 jul 2015 04:25

Beste

Wij betalen al 1 jaar netjes op tijd 50 euro per maand, nu krijgen wij een brief

"Ondanks de overeenkomst om uw schuld in termijnen af te betalen, heeft u tot op heden het vervallen bedrag niet (volledig) betaald.
Indien wij geen betaling (€761,71) ontvangen binnen de 7 dagen zullen wij de procedure verder zetten."

Kan dit zo maar? Als er een deurwaarder bij te kijk komt gaan er weer onnodige kosten bij komen die wij echt niet zien zitten...

Vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 15 jul 2015 09:29

Aan wie betaal je 50€ en staat dat afbetalingsplan op papier?
En hoeveel keer heb je al betaald?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jul 2015 11:38

Best aangetekend terugschrijven (niet bellen) met de data en bedragen die gestort werken gedurende het jaar.

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jul 2015 12:09

Mij lijkt dat beide partijen hier een andere invulling geven aan "de overeenkomst/afbetalingsplan". Zoals hierboven al gevraagd: staat deze overeenkomst op papier, en indien ja, kan u deze geanonimiseerd hier kopiëren?

sloeberken

#5 , 15 jul 2015 12:46

Ondanks de overeenkomst om uw schuld in termijnen af te betalen, heeft u tot op heden het vervallen bedrag niet (volledig) betaald.
Volgens ik lees sta je achter met u aflossingen, dan kunnen ze de procedure hervatten en gehele bedrag opeisen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

j.demoor

#6 , 17 jul 2015 11:52

Onderzoek zorgvuldig in de tekst van voornoemde ‘overeenkomst’ wat deze vermeldt inzake laattijdig of niet betalen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

skabalie

#7 , 24 jul 2015 00:46

Zonder namen te noemen, vraag ik me af, of dit rechtstreeks bij de schuldeiser is, of bij een of ander
bedenkelijk incasso bureau.
Toen ik vroeger in de problemen zat, en het ging naar een incasso bureau, dan kregen ze van mij een onmiddellijk schrijven, dat ik geen zaken doe met dergelijke bedrijven en hun onmensen, en dat ze zo snel mogelijk het dossier moesten teruggeven aan de feitelijke schuldeiser, om over te maken aan een deurwaarder.
Dit zijn in 98% van de gevallen wel mensen, die dingen begrijpen, en waarmee je wel deftige zaken kan afspreken.
Die werknemers van die incasso's, zijn er enkel om de schuldenaars te intimideren en lastig te vallen.
Toen ooit een van die lui bij mijn thuis mij kwam dreigen om geld, melde ik, dat hij onmiddellijk mijn woonst moest verlaten, of dat ik de politie zou bellen, omdat ik me bedreigd voelde.
Hij nam zijn biezen, en nimmer of te nooit heb ik nog iemand gezien.
Ook als ze wisten dat de schuldenaar wiste, dat ze eigenlijk niks meer konden dan dreigen, dan gaven ze het meteen op. Als ze dreigden, met beslagname, dagvaardingen en etc, lachte ik ze vierkant uit, en vertelde hen leuk, dat zij dat niet kunnen en ook niet voor bevoegd zijn, en dat enkel kan gebeuren als de schuldeiser een advocaat inschakelt, en deze de nodige zaken in gang brengt.
Ik heb zelfs nooit interesten betaald die zij aanrekende, die niet rechtstreeks kwamen van de schuldeiser, en dus ook niet op de overeenkomst stond van het contract, en geen enkele incasso heeft ooit iets kunnen doen.
Toen ben ik door het riziv van de ziekenfonds gezet, en ben ik gelijk vele anderen, ingetreden in CSR.

sloeberken

#8 , 24 jul 2015 08:57

En toen skabalie kon ook de gerechtsdeurwaarder niets meer doen. Zoals u verhaal kom je zeker in crs.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”