#8 , 12 sep 2013 08:18
betreft dus volgende , wij zitten ongeveer al drie jaar in collectieve schukdbemiddeling. Nu mijn vrouw mag niet werken, en er zijn documenten hiervan overgemaakt aan de collectieve schukdbemiddelaar.
We hebben nog nooit een overzicht gehad van wat geld er binnen komt, en wat er betaald word.
We zijn ook bij het ocmw die steeds het leefgeld ontvangen , en daarmee vaste kosten betalen en per week leefgeld storten en dit is 120 euro per week voor 5 personen.
Nu een maand of zes geleden vroeg de advocaaat van de collectieve een herziening aan, maar deze is toen niet doorgegaan, en zowel ikzelf als de assistent van het ocmw kunnen heel moeilijk de collectieve bereiken.
Er zijn geen nieuwe schulden gemaakt en vorige week kreeg ik antwoor op mijn schrijven i.v.m extra gelld voor school over te maken, aangezien ik drie schoolgaande kinderen he .
Ik kreeg antwoord van de collectieve dat er nota van was en er een brief onderweg is naar me thuis , maar dit kan toch geen vier dagen duren.
Gisteren heb ik uiteindelijk dan de collectieve aan de lijn gehad en vertelde hij me dat hij er niet wenst op in te gaan, aangezien vrijdag dit voor de rechtbank komt en hij een herroeping gaat aanvragen.
Het probleem is mijn eigen advocaat die de zaak behartigd, is op zwangerschapsverlof, en mijn ocmw begeleider is op verlof.
Ik werk niet en heb dopgeld, doordat ik eind mei geopereerd ben aan mijn gebit, en een volledig nieuw boven en onder gebit laten steken heb, aangezien ik diploma heb van chef-kok is dit betre voor aan werk te raken.
Nu ben ik ook al geruime tijd bij de vdab in begeleiding en in oktober start ik met een cursus.
Het kindergeld en alle inkomen komen toe bij collectieve, alsook de studietoelage enz.
Wat kan ik nu beste doen morgen dus vrijdag zonder advocaat of persoon van het ocmw, kan hij zomaar de herroeping in halen, aangezien ik solliciteer via pc, en de bewijzen doorstuur naar hun is dit niet voldoende bewijs voor hun zegt hij.
Maar ze weten dat ik met een cursus ga beginnen want hiervan hebben ze ook attest van de vdab.
We zijn een gezin met drie kinderen dus ja is niet makkelijk allemaal aangezien de vaders van de kinderen niet in kosten inkomen of onderhoudsgeld betalen, komt alles van een loon dus dat is de struikelblok denk ik.
Ik hoop vandaag de bvrief te ontvangen van de collectieve zodat ik kan zien wat ze geschreven hebben alsook alle bewijzen ga ik afprinten denk ik van mails en dan dossier kijken gaan.
Maar kan ik uitstel vragen of moet ik mezelf verdedigen want assistent van ocmw zegt me ook dat de collectieve heel moeilijk te bereiken is en ook geen overzicht geeft.
MVG