Beste,
Ik heb een paar vragen. In 2008 zijn mijn toenmalige man en ikzelf uit elkaar gegaan. Toen hij is vertrokken zijn er zaken aan het licht gekomen waar ik niets van wist. Zo was er een schuld op onze hypotheek, waren er heel wat facturen onbetaald gebleven en ga zo maar door. Ik was van plan om in de woning te blijven wonen samen met de 2 kinderen. Ik had toch het grootste deel ingebracht in de woning en hij zou mij nooit hebben kunnen uitbetalen. In de eot stond vermeld dat de schulden gemaakt tijdens het huwelijk door 2 zouden worden gedeeld. Aangezien mijn exman vond dat hij te weinig werd uitbetaald voor de woning heeft hij mij bedreigd door een andere schatting te laten uitvoeren en zodoende meer uit de brand te willen slepen. Hij zou mij gerust laten als ik alle schulden van tijdens het huwelijk zou betalen. Aangezien ik mijn kinderen niet uit hun thuis wilde halen heb ik alle schulden alleen betaald. Dit had natuurlijk als gevolg dat ik latere facturen moest uitstellen met betalen en ik zit nu in een vicieuze cirkel zit waar ik niet meer uitgeraak. In plaats dat alles schulden minder worden heb ik het gevoel dat het mij allemaal boven mijn hoofd groeit. Ik dacht een regeling getroffen te hebben met het deurwaarderskantoor, maar zij draaien gelijk de wind. Ik had een schuld bij Belgacom en 2 weken geleden toen de deurwaarder aan de deur stond bedroeg de restsom nog 357@ en 2 weken later plots 537€. Op mijn vraag hoe dit komt krijg ik geen antwoord, op mijn vraag om mij een overzicht toe te sturen met alle openstaande schulden, ook geen antwoord. Ik heb gewoon geen overzicht meer, ik heb het gevoel dat ik meer aan het betalen ben dan ik eigenlijk zou moeten. ER komen tig kosten bij en ik vind dit allemaal nogal bizar. Ik heb deze maand aan dit kantoor al 600€ betaald en nu vragen ze tegen morgen nog eens 563€ in een ander dossier. Terwijl ik een regeling had van 300€ per maand en plots zijn de schuldeisers daar niet meer mee akkoord. Ik begrijp dat allemaal niet meer.
Wat mag een deurwaarder en wat mag hij niet ?
Hoe kan ik afdwingen dat zij mij een overzicht sturen ?
Mogen zij zomaar 200€ extra bijrekenen in een dossier ?
Waar kan ik terecht voor een antwoord op al mijn vragen ?
Ik wil niet in schuldbemiddeling want ik wil zelf nog een beetje vrijheid hebben.