nakend probleem aflossen betalingen

mrpingping
Topic Starter

nakend probleem aflossen betalingen

#1 , 20 nov 2012 10:42

Beste,

Mijn ex-vriendin en ik wonen elk apart en de gemeenschappelijke woning staat te koop. Geen van ons beiden woont in de woning. Mijn ex-vriendin betaalt sedert 5 maanden haar deel niet meer van het hypothecair krediet en brandverzekering behorende tot deze woning met als gevolg dat de bank bij mij komt aankloppen.

Het hypothecair krediet met bijhorende brandverzekering bedraagt 1.840 EUR (ofte 920 EUR pp), verder heb ik een persoonlijke lening lopen met een maandaflossing van 560 EUR en bedraagt mijn huur 650 EUR per maand, dit maakt een totaal kostprijs van 3.050 EUR per maand aan aflossingen van leningen en huur.

Het spreekt voor zich dat dit geen houdbare situatie is voor mij, de spaarcenten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Deze situatie kan ik nog een paar maanden volhouden (indien de woning niet verkocht geraakt). Wat kan ik doen om mijn gelden en/of inboedel te beschermen? schuldbemiddeling? ...?

Ik dien nog te vermelden dat mijn ex-vriendin haar deel niet betaald omwille van andere problemen en niet omwille van laksheid. Als je de gelden niet hebt, kan je ze ook niet neerleggen.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 20 nov 2012 12:45

De bank kan het huis in beslag nemen en een gedwongen openbare verkoop vorderen. Heb je al eens met het locale agentschap gepraat en de situatie uitgelegd? Kan zijn dat ze ook een oplossing aanrijken...

basejumper

#3 , 20 nov 2012 20:33

Inderdaad met kantoor gaan praten. Indien de contractuele voorwaarden niet kunnen negekomen worden zal de bank alleszins alle stappen zetten om finaal tot een gedwongen openbare verkoop over te gaan. Maar dat duurt makkelijk 18 maand tussen staking betaling en daadwerkelijke verkoop. Je kan best akkoord verkrijgen om hangende de procedure de woning vrijwillig te verkopen. De kas op een betere opbrengst is dan groter waarbij zowel de bank als julli zelf gebaat zijn. Bewaar de bewijzen van jouw betalingen. Indien er een positief saldo is na verkoop kan jij bij voorrang jouw betalingen terugvorderen en wordt nadien de rest gedeeld. (voor zover er geen andere schuldeisers zijn)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 nov 2012 22:54

Stel uw ex wel in gebreke.
Vorder het door u betaalde gedeelte terug bij de verkoop van het pand.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”