Reeds verschillende maanden staan wij achter met de afbetaling van onze lening, alles ging goed tot mijn echtgenoot vorig jaar zonder inkomen kwam te vallen en we terugvielen op een inkomen van 1500 euro in de maand voor een gezin van vier personen.
Enkele dagen voor ons huwelijk vorig jaar kwamen we tot de constatatie dat onze bank alles wat nog op onze rekening stond had afgehaald om al een achterstand te betalen, we zijn zelf al langsgeweest bij onze bank voor een eventuele oplossing maar werden van het kastje naar de muur gestuurd. De laatste maanden krijgen we natuurlijk brieven van hun om onze achterstal te betalen, heb reeds al gereageerd, en gezegd dat ze beter overgaan tot loonsbeslag want dat ik het zelf niet meer kan terugbetalen. Nu loopt er ongeveer al een viertal maanden loonsbeslag dus was ik in de veronderstelling dat het van hun was, maar begin deze week kwam er een gerechtsdeurwaarder aan de deur om te melden dat we op 24 januari dienen te verschijnen voor de vrederechter.
Wij zijn ondertussen van bank verandert een paar maand geleden omdat we gewoon bang zijn dat ze al ons geld gaan afnemen en we zo niets meer over hebben om van te leven, ik heb twee kindjes van 3 en 4 en die moet ik ook grootbrengen.
Ik weet natuurlijk ook dat wij onze lening terug moeten betalen dat besef ik maar al te goed, maar we vragen ons af welke beslissing de rechter eventueel kan nemen in dit geval.