aankoop chihuahua puppy

lulu
Topic Starter

aankoop chihuahua puppy

#1 , 08 apr 2008 14:58

Hallo

ik zit met een aantal vraagjes en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ik kocht een chihuahua hond aan waarvoor ik 950 euro betaalde. In het contract stond dat als de hond ziek zou worden of dood zou gaan binnen 10 dagen, ik het geld kon terug krijgen of een andere hond. Het moest wel gaan om een aantal bepaalde ziekten die opgesomd waren in het contract.

U kunt het al raden, na een 3tal dagen werd mijn hond ernstig ziek en is hij nog binnen de week gestorven. De ziekte kwam niet overeen met een ziekte van uit het contract en viel dus niet binnen de garantie.

En in het contract stond ook nog eens dat de verkoper niet tot vrijwaring gehouden was van verborgen gebreken.

Dus zij zeggen dat het wel onder de garantietermijn valt, maar aangezien het niet over 1 van die ziekten gaat, zij dus niets er aan zullen doen.

Gaat het hier om de verkoop van een consumtiegoed door een verkoper aan een consument? En valt het dus onder de wet van 1 september 2004 en kan ik zo aanvragen om de kostprijs terug te laten betalen?

De verkoper heeft zich ingedekt voor verborgen gebreken, mag dat zomaar? Is de wet niet van dwingend recht?

Kan ik nog iets doen of hebben zij het juist?

Kan iemand mij aub helpen?????

Bedankt
grts

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding