Omgeleide vlucht bij staking bagage
Geplaatst: 29 okt 2018 14:56
Gisteren zondag 28 oktober zou mijn Cubaanse vriendin terug naar Cuba vertrekken via Brussel.
Het ticket met extra bagage en een fiets gereserveerd voor ongeveer 700 euro.
Zaterdag 27 oktober bel ik nog met de touroperator om duidelijkheid te vragen ivm de staking.
Aangezien ze een sms stuurden met het advies enkel handbagage mee te nemen.
Touroperator zegt me in geval van omleiding naar een andere luchthaven wordt je voorheen ingelicht.
En volgens de wetgeving moet je dan de kans krijgen alsnog je ticket te kunnen omboeken of terugvorderen en de eventuele gereserveerde extra's die niet zullen doorgaan te recupereren.
Geen sms of email de komende uren.
Vlak voor vertrek thuis op zondagochtend kijk ik de vluchttabel van Brussels Airport na en zie dat de vlucht naar Cuba niet op de tabel staat.
Zelf naar de websites van de omliggende luchthavens beginnen zoeken en zie dat deze vlucht in Amsterdam staat geprogrammeerd in de late namiddag.
Aan de telefoon verteld touroperator me dat iedereen voor deze vlucht naar Brussel moet komen, daar wordt een transfer bus voorzien om dan iedereen naar Amsterdam te brengen. Dus we hebben niet de kans gekregen om de vlucht een andere datum te reserveren en ook op terugbetaling zullen we niet kunnen rekenen zeiden ze. Want ze voorzien immers een alternatief.
Een namiddag om daar te kunnen wachten. Om dan aan een vlucht van 10 uur te kunnen beginnen.
Als de klant beslist deze niet te aanvaarden dan ben je zelf verplicht een nieuw ticket te kopen en verlies je het huidige.
Uiteraard is de bagagehandelaar hiervan de schuldige.
Maar wat kan ik doen om mijn niet-gebruikte kosten te recupereren? Of het nieuwe gereserveerde ticket?
Het ticket met extra bagage en een fiets gereserveerd voor ongeveer 700 euro.
Zaterdag 27 oktober bel ik nog met de touroperator om duidelijkheid te vragen ivm de staking.
Aangezien ze een sms stuurden met het advies enkel handbagage mee te nemen.
Touroperator zegt me in geval van omleiding naar een andere luchthaven wordt je voorheen ingelicht.
En volgens de wetgeving moet je dan de kans krijgen alsnog je ticket te kunnen omboeken of terugvorderen en de eventuele gereserveerde extra's die niet zullen doorgaan te recupereren.
Geen sms of email de komende uren.
Vlak voor vertrek thuis op zondagochtend kijk ik de vluchttabel van Brussels Airport na en zie dat de vlucht naar Cuba niet op de tabel staat.
Zelf naar de websites van de omliggende luchthavens beginnen zoeken en zie dat deze vlucht in Amsterdam staat geprogrammeerd in de late namiddag.
Aan de telefoon verteld touroperator me dat iedereen voor deze vlucht naar Brussel moet komen, daar wordt een transfer bus voorzien om dan iedereen naar Amsterdam te brengen. Dus we hebben niet de kans gekregen om de vlucht een andere datum te reserveren en ook op terugbetaling zullen we niet kunnen rekenen zeiden ze. Want ze voorzien immers een alternatief.
Een namiddag om daar te kunnen wachten. Om dan aan een vlucht van 10 uur te kunnen beginnen.
Als de klant beslist deze niet te aanvaarden dan ben je zelf verplicht een nieuw ticket te kopen en verlies je het huidige.
Uiteraard is de bagagehandelaar hiervan de schuldige.
Maar wat kan ik doen om mijn niet-gebruikte kosten te recupereren? Of het nieuwe gereserveerde ticket?