op 1 december 2017 liet ik een schuifraam plaatsen door een bekende ramenreclame-maker.
Dat project is eigenlijk nooit correct uitgevoerd: er zijn al 4 ploegen komen "kijken" of komen "herstellen" maar het raam zit er nog steeds niet goed in.
Ook de beloofde hor laat ondertussen al bijna 9 maanden op zich wachten.
Ik krijg ook nauwelijks reactie op mijn mails...
Mijn geduld is ondertussen (meer dan) op en ik wil hen dan ook ingebreke stellen.
Ik lijstte een overzicht van werken en gevoerde communicatie op en eindig met:
Nergens vraag ik om compensatie.Gewenste oplossing
- schuifraam wordt correct geplaatst.
- hor wordt geleverd en geplaatst.
Gezien de gebrekkige communicatie van hun kant en de ondermaatse kwaliteit van uitgevoerde werken, wil ik toch een stok achter de deur houden.
Mag ik daarom eindigen met onderstaande passage? Is dit rechtsgeldig of kan ik zoiets niet afdwingen? Indien niet, welke opties resten mij dan nog?
alvast bedankt voor uw reactie
Als ik voor <DATUM = 8 werkdagen> geen gepaste en afdoende reactie op dit schrijven ontvangen heb, dan
- Leid ik hieruit af dat jullie deze werken niet langer in orde wensen te maken.
- Geeft u mij de toestemming om een andere aannemer te zoeken die alle bovenstaande punten in orde brengt
- Gaat u er stilzwijgend mee akkoord dat ik alle gemaakte kosten van die aannemer op u mag verhalen, zonder uw tegenexpertise of tegenkanting. Die kosten kunnen inhouden (maar beperken zich niet tot) <oplijsting>