Hoi!
Mijn ouders zitten met een klein probleem...
2 weken geleden krijgt mijn moeder mensen van Telenet over de vloer. Ze bieden haar de Telenettelefonie aan... ze dringen zich zo op dat ons moeke een papier ondertekend, ze vraagt meermaals of dit toch g??n contract is, de Telenetmensen verzekeren haar dat het inderdaad GEEN contract is (mijn zus is daar getuige van) De Telenetmensen vertrekken, ons moeke leest alles nog eens grondig door, nu m?t de Algemene Voorwaarden, die de Telenetmensen haar eerst NIET hebben laten lezen. Ze ziet dat ze wel degelijk een contract heeft aangegaan en dat ze maar 7 dagen de tijd heeft om met angetekend schrijven het contract ongedaan te maken.
Die avond stelt ze samen met mijn vader een aangetekende brief op en verstuurd die de dag erop (woensdag).
Nu maandag (6 maart) krijgen mijn ouders ineens een brief van Belgacom in de bus die hun bedanken voor bewezen diensten en dat ze alles in gereedheid zullen brengen om over te schakelen naar Telenet!!!
Hoe kan dit? Er is een aangetekend schrijven verstuurd, en wat moeten mijn ouders doen als ze ONGEWENST naar Telenettelefonie gaan?? (mijn rechtskennis is hier nog onbekend over... maar ik denk wel dat ze genoeg bewijsmateriaal hebben, aangezien ze van een aangetekende brief steeds een bewijs meekrijgen en mijn zus is getuige, wat mag in het handelsrecht...)